Medley får fortsatt förtroende att driva simhallarna i Täby kommun

Medley får fortsatt förtroende att driva simhallarna i Täby kommun

Nu är det klart att Medley får förtroendet att fortsätta att driva verksamhet i simhallarna i Täby kommun. Det innebär att Medley fortsätter att bedriva verksamhet i Tibblebadet tills nya Täby simhall öppnar i december 2022 och då verksamheten övergår till den nya anläggningen. Det nya avtalet innebär också att Medley får fortsätta att drifta sommaröppna Norskogsbadet.

Medley har drivit Tibblebadet på uppdrag av Täby kommun sedan 2005 och vann nyligen upphandlingen om driften av befintlig simhall och den nya simhallen som ska stå klar i december 2022.

• Vi är otroligt glada över att få fortsatt förtroende att driva verksamheten i Täby. Att vinna en upphandling i en kommun där vi redan är etablerade är ett bevis på att vi verkligen kan det vi gör och att vi gör ett bra jobb. Eftersom jag själv besökt Tibblebadet sedan jag var barn så känns det otroligt roligt att nu få ta med mig mina egna barn till den nya simhallen, säger Medleys VD Daniel Almgren.

Det nya avtalet med kommunen avseende driften av Täby nya simhall och Norskogsbadet gäller från och med 1 oktober 2022 och till 30 september 2027. Avtalet är således på 5 år, med optioner på förlängning om 1 plus 1 år.

• Tibblebadet och Norskogsbadet är redan idag härliga mötesplatser i kommunen och vi ser fram emot att få utveckla verksamheten i den nya simhallen. Med vårt fokus på simkunnighet, badupplevelser, träning och hälsa vill vi hjälpa kommunens invånare till ett fortsatt aktivt och friskt liv, fortsätter Daniel.

I Täby kommuns upphandling av driften uppfyllde Medleys anbud samtliga kvalificeringskrav och obligatoriska krav och var det ekonomiskt mest fördelaktiga anbudet.

• Vi är så glada! Det går ju aldrig att ta för givet att man får stanna kvar så det är verkligen en lättnadens suck och glädjeskutt på alla sätt. Nu får vi träffa våra härliga gäster och medlemmar i många år framöver vilket känns helt fantastiskt, säger Jonathan Lombard, anläggningschef Tibblebadet.

Camilla Eriksson
Affärsutvecklingschef
camilla.eriksson@medley.se
010- 450 90 34 - TELEFON
072 -078 76 59 - SMS

Medley är en av Sveriges ledande aktörer i bad- och friskvårdsbranschen och startade sin verksamhet 2001. Fler än 20 bad- och träningsanläggningar fördelade på 17 kommuner drivs idag av Medley. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men verksamhet bedrivs även i egna lokaler. Vi vill vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i de kommuner vi verkar i för en aktiv fritid på land och i vatten.

2020 var omsättningen 300 miljoner kronor och antalet fast anställda cirka 250 personer.