Medley fortsätter driva Säby sim- och sporthall

Medley fortsätter driva Säby sim- och sporthall

Medley vann upphandlingen i Salem och får fortsatt förtroende att driva Säby sim- och sporthall. Caj Perrin ser fram emot ytterligare en avtalsperiod och är nöjd över att Salem kommun ansåg att Medleys anbud i upphandlingen var bättre och billigare än konkurrentens.

Medley har drivit Säby sim- och sporthall sedan år 2006. Idag står det klart att företaget kommer fortsätta driva anläggningen efter årsskiftet. Uppdragsgivaren Salem kommun meddelar att man efter upphandlingsprocessen tagit beslut om att teckna avtal med Medley. Det nya avtalet sträcker sig mellan 2014-01-01 tom 2017-12-31, med option på ytterligare ett års förlängning.

- Vi ser fram emot att under de kommande åren ytterligare utveckla verksamheten i Säby sim- och sporthall, säger Medleys affärsutvecklingschef Caj Perrin.

Även företaget ProMa hade lämnat ett anbud på driften av Säby sim- och sporthall, men enligt Salem kommuns utvärdering var Medleys anbud dubbelt så bra och dessutom billigare för skattebetalarna.

Caj Perrin, chef affärsutveckling Medley, tel 010-450 90 02

Hans Albrektsson, informationsansvarig Medley, tel 010-450 90 15

Medley driver och utvecklar bad- och friskvårdsanläggningar på uppdrag av kommuner. I Medleys anläggningar är alla välkomna att idrotta, motionera, umgås, koppla av och ha roligt. Medley är Sveriges största privatägda operatör av kommunala bad- och friskvårdsanläggningar och driver 32 anläggningar i 19 kommuner runt om i landet. Medley har 270 anställda och omsättningen var 280 miljoner kr år 2012.