Medley håller fortsatt öppet för träning och bad

Medley håller fortsatt öppet för träning och bad

Coronaviruset påverkar just nu samhället på många sätt. Företaget Medley, som driver 19 bad- och träningsanläggningar i Sverige, håller fortsatt öppet för bad och träning på samtliga anläggningar, i enlighet med riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten.

Medley fortsätter att hålla sina anläggningar öppna. Den som är frisk och vill fortsätta att träna och bada är välkommen att besöka Medleys anläggningar som vanligt.
Vi följer rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten och fortsätter därför att hålla öppet. Självklart följer vi utvecklingen av coronasmittan noggrant och kan snabbt vidta åtgärder om det kommer nya riktlinjer, säger vd Claes Mittjas.

Medley driver 19 bad- och träningsanläggningar i Sverige och har omkring 69 000 besökare varje vecka.

Coronaviruset sprids genom droppsmitta, framför allt när någon hostar eller nyser. Kloreringen av vattnet är kalibrerad för att ta död på så väl virus som bakterier och därför är risken att smittan sprids via bassängerna minimal.
God hygien är alltid centralt för oss och nu har vi ökat frekvensen på städningen ytterligare, bland annat för desinficering av kontaktytor. Vi ser att det även i en sådan här situation är viktigt att människor vågar fortsätta att träna och röra på sig, för att behålla en god hälsa, säger Claes Mittjas.

Medleys råd till dig som vill bada och träna:
- Om du känner dig det minsta sjuk, eller har varit i något riskområde, så ska du inte träna.
- Tvätta hela kroppen och håret innan du badar.
- Tvätta händerna innan och efter träningspass.
- Rengör maskiner och träningsredskap med desinfektion efter att du använt dem.

För mer information, kontakta:

Tomas Bjernudd, marknadschef för Medley, telefon:010-410 72 80, e-post: tomas.bjernudd@medley.se

I Medleys anläggningar är alla välkomna att idrotta, motionera, umgås, koppla av och ha roligt. Medley är Sveriges största privatägda operatör av kommunala bad- och träningsanläggningar och driver 24 anläggningar i 17 kommuner runt om i landet. Medley har cirka 300 anställda och omsättningen var 332 miljoner kr år 2019.