Medley huvudsponsor till Sim-SM 2014

Medley huvudsponsor till Sim-SM 2014

SM i simning går av stapeln i Nationalarenan Eriksdalsbadet i Stockholm 19-23 november. Medley kommer att finnas med som huvudsponsor till tävlingen, som arrangeras av Väsby SS och Simklubben Neptun tillsammans med Svenska Simförbundet.

– Det känns kul att Medley, med sitt välkända varumärke i sim-Sverige, har valt att gå in som huvudsponsor till SM. Det ger oss möjlighet att göra SM-arrangemanget ännu starkare och proffsigare, förklarar Simklubben Neptuns verksamhetschef Kristian Svensk.

– Vi har haft ett mycket bra samarbete kring simskola och simtävlingar i Vilundabadet sedan 2009 och det känns bra att Medley hänger med även nu när vi arrangerar SM i Eriksdalsbadet, säger Pär Gabrielsson, klubbdirektör i Väsby SS.

– Flera av Sveriges ledande simklubbar tränar i anläggningar som vi driver. När nu en av arrangörsklubbarna är Väsby SS är det naturligt för oss att vara en del av SM-arrangemanget, säger Hans Albrektsson på Medley.

Hans Albrektsson, Informationsansvarig, tel 010-450 90 15

Medley driver och utvecklar bad- och friskvårdsanläggningar på uppdrag av kommuner. I Medleys anläggningar är alla välkomna att idrotta, motionera, umgås, koppla av och ha roligt. Medley är Sveriges största privatägda operatör av kommunala bad- och friskvårdsanläggningar och driver 33 anläggningar i 20 kommuner runt om i landet. Medley har cirka 300 anställda och omsättningen var 315 miljoner kr år 2013.