Så kommer nya simhallen Pingvinen i Varberg att se ut. Bild: Liljewall Arkitekter

​Medley tar över driften av Varbergs simhallar

Varbergs kommun har beslutat att tilldela Medley AB uppdraget att driva Varbergs bad- och simanläggningar från 1 januari 2021. Avtalet gäller i fem år med möjlighet till förlängning i två år. I driften ingår både bad, gym och café.

- Vi är så glada över att Varbergs kommun gett oss detta förtroende och att vi nu etablerar oss på fler platser på Sveriges västkust. Sedan tidigare har vi även Kungsbacka kommuns förtroende och det här är ytterligare ett bevis på att vi har starka koncept för att driva badhus. I allt från det utbud vi erbjuder till säkerhet och bemötande, säger Medleys VD Claes Mittjas.

Varbergs nya sim- och isarena, Pingvinen, öppnas för allmänheten i september 2021. Medley driftar fram till sommaren 2021 verksamheten i Veddige simhall och kommer också att driva verksamheten på utomhusbadet Simstadion vidare.

- Det känns tryggt att ha Medley som samarbetspartner. De är en ledande aktör inom bad- och friskvårdsbranschen och driver redan idag ett flertal kommunala badanläggningar. Tillsammans ska vi erbjuda kommuninvånarna ett attraktivt utbud av motion, rekreation och lek, säger Katarina Sundberg, förvaltningschef Varbergs kommun.

Medley ser på bad- och friskvårdsanläggningar som en mötesplats för besökare i alla åldrar, som en mötesplats för lärande och aktivitet samt som en mötesplats för gemenskap och integration. Medleys vision är att inspirera fler till ett aktivt, friskare och gladare liv.

- Vi strävar efter att Varbergs simhallar ska inspirera och öka intresset hos kommunens invånare och besökare när det gäller vattenvana, motion, träning, tävling och social samvaro. Vi är väldigt laddade för uppgiften och det ska bli spännande att tillsammans med Varberg utveckla dessa bad- och träningsanläggningar framåt, säger Claes Mittjas.

För mer information kontakta:

Camilla Eriksson,
Affärsutvecklingschef
camilla.eriksson@medley.se
010- 450 90 34
072 -078 76 59
Växel 010-450 90 00

Medley är en av Sveriges ledande aktörer i bad- och friskvårdsbranschen och startade sin verksamhet 2001. Fler än 20 bad- och träningsanläggningar fördelade på 17 kommuner drivs idag av Medley. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men verksamhet bedrivs även i egna lokaler. Vi vill vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i de kommuner vi verkar i för en aktiv fritid på land och i vatten.

Medleys anläggningar har tillsammans drygt 3,5 miljoner besökare årligen. Medley har cirka 250 anställda och omsättningen var 330 miljoner kr år 2019.