Medley vinner upphandling av Solna simhall, Huvudstabadet och Svedenbadet och adderar ett gym till kunderbjudandet

Solna kommun har beslutat att tilldela Medley uppdraget att driva Solna simhall och utomhusbaden Huvudstabadet och Svedenbadet från 1 april 2024. Medley stärker nu sin position ytterligare i Stor-Stockholm med tre nya anläggningar i tillägg till de tidigare 11 i området.

Avtalet gäller i 4 år med möjlighet till förlängning i 5 år. I driften ingår simhall, café, shop och kursverksamhet. Medley har i tillägg tecknat ett hyresavtal för ett gym i samma byggnad som Solna Simhall och det kommer att öppnas i slutet av januari. Detta ger Solnabor och företag i närområdet möjlighet till en ännu bättre träningsupplevelse hos Medley.

Solna kommuns simhallar har även tidigare driftats av Medley fram till och med 2017.

- Vi är otroligt glada över att vi får möjlighet att komma tillbaka för att drifta och vidareutveckla verksamheten vid dessa tre fina anläggningar. Vi ser framförallt fram emot ett givande samarbete med kommunen och att få träffa personal och kommuninvånare igen. Att dessutom nu kunna erbjuda Solnaborna ett splitternytt gym och därtill att vi härmed har hela 14 anläggningar i Stockholmsområdet med träning, simning och bad känns verkligen fantastiskt, säger Daniel Almgren, VD på Medley.

Medley strävar efter att tillhandahålla generationsöverskridande mötesplatser för hälsa, lek och träning. När Medley framöver tar över driften av Solna simhall och utomhusbaden Huvudstabadet och Svedenbadet kommer det givetvis med flertalet spännande nyheter för kommuninvånare, besökare och medlemmar. De kan se fram emot ett gym som öppnar upp för nyheter på träningssidan samt lansering av vårt uppdaterade koncept för café och shop.

För mer information kontakta:

Camilla Eriksson

Affärsutvecklingschef Medley

camilla.eriksson@medley.se

072 -078 76 59

Medley är Sveriges ledande aktör gällande drift av friskvårdsanläggningar och har idag verksamhet i 25 anläggningar fördelat på 19 kommuner. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men man har även egna installationer.

Medley jobbar målmedvetet mot att vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i kommunen för en aktiv fritid på land och i vatten med en stark inriktning på preventiva insatser för en bättre folkhälsa. Drygt 4 milj personer besökare årligen Medleys anläggningar och omsättningen uppgick 2022 till 400 milj sek.