Nu öppnar Linköpings nya bad- och träningsanläggning

Nu öppnar Linköpings nya bad- och träningsanläggning

På lördag 22 april öppnar äntligen nya Tinnerbäcksbadet. Denna toppmoderna simhall inrymmer familjebad, relax, utebad och den senaste utrustningen i gym och gruppträningssalar. Kort och gott en komplett anläggning för kommunens alla invånare och besökare.

Anläggningen är nu klar att tas i bruk och nu på lördag klockan 11.00 slås dörrarna upp för allmänheten.

– Vi är så glada över att äntligen få starta upp verksamheten i Tinnerbäcksbadet på uppdrag av Linköpings kommun. Anläggningen fyller så många funktioner för alla kommunens invånare och givetvis också för besökare från andra orter och kommuner. Vi hoppas och tror att Tinnerbäcksbadet blir en av Linköpings främsta upplevelser, säger Daniel Almgren, VD på Medley.

- Det känns fantastiskt fint att få vara med och hälsa alla Linköpingsbor välkomna till vår nya simhall på lördag. Vi tror och hoppas att den kommer att vara till glädje under många år framöver, säger Kristina Edlund (S), kommunstyrelsens ordförande.

Tinnerbäcksbadet erbjuder ett komplett utbud med simhall, multibassänger, äventyrsbad för barn, gym, gruppträning, personlig träning, simskola, badkalas, relax samt café och shop.

Tinnerbäcksbadet har ett superhärligt familjebad med vattenrutschkanor, barnbassäng, vågbassäng, bubbelpool, bastur, café och solterrass och dessutom i anslutning till utebadet Tinnis med sin 50-metersbassäng. En helt komplett badanläggning i mina ögon, säger Viktoria Jarle som är biträdande anläggningschef på Tinnerbäcksbadet.

Medley som drivit Linköpings simhall och utebadet i många år har även fått uppdraget att driva Tinnerbäcksbadet, så den långa och fina relationen som finns med Linköpingsborna fortsätter.

Som vi har längtat efter att få öppna. Alla vi som jobbar här ser så mycket fram emot att få visa och rå om alla bad- och träningssugna i denna nya fantastiska anläggning, fortsätter Viktoria.

Fakta om Tinnerbäcksbadet:

• 1 000 kvm gym med 4 gruppträningssalar
  • 50-metersbassäng och 25-metersbassäng
  • Hoppbassäng med trampolin på 1, 3 och 5 meter
  • Familjebad med barnbassäng, vågbassäng, 3 vattenrutschkanor, bubbelpool, ångbastu och torrbastu och solterass
  • Undervisningsbassäng och rehabbassäng, båda med höj- och sänkbar
  • Simskola för alla åldrar och badkalas
  • Café och shop
  • Relaxavdelning med bubbelpool, avslappningspool, ångbastu, torrbastur, avslappningsytor och solterass
  • Utomhusbad (Tinnis) med 50-metersbassäng, barnbassäng, rutschkanor och lekytor

För mer information:

Daniel Almgren
VD Medley
daniel.almgren@medley.se
TFN 070-340 48 05

Viktoria Jarle
Biträdande anläggningschef på Tinnerbäcksbadet
viktoria.jarle@medley.se
TFN 010-450 90 46

Medley är Sveriges ledande aktör gällande drift av friskvårdsanläggningar och har idag verksamhet i 25 anläggningar fördelat på 19 kommuner. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men man har även egna installationer.

Medley jobbar målmedvetet mot att vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i kommunen för en aktiv fritid på land och i vatten med en stark inriktning på preventiva insatser för en bättre folkhälsa.
Drygt 4 milj personer besökare årligen Medleys anläggningar och omsättningen uppgick 2022 till 400 milj sek.