Nu tar Medley över Veddige simhall

Nu tar Medley över Veddige simhall

1 januari 2021 tar Medley över driften av Veddige simhall. Simhallen öppnar den 11 januari med ett maxtak på 20 gäster för motionssim i anläggningen samtidigt. Detta gäller till 24 januari då nya direktiv kommer.

Veddige simhall är först ut att öppna i Medleys regi, framöver kommer Medley även att sköta driften på Simstadion och Pingvinen.

-Vår strävan är att Varbergs simhallar ska inspirera och öka intresset hos kommunens invånare och besökare när det gäller såväl vattenvana, motion, träning och tävling som social samvaro, säger Claes Mittjas, VD på Medley.

Rekrytering av anläggningschef till Veddige simhall pågår, på plats i Veddige är tillförordnad anläggningschef Andreas Wulff:

-Vi ser verkligen fram emot öppnandet och är så glada över att få driva och utveckla såväl Veddige simhall som Simstadion och framöver även Pingvinen, säger Andreas Wullf.

För mer information kontakta:

Camilla Eriksson, Affärsutvecklingschef

camilla.eriksson@medley.se

010- 450 90 34

072 -078 76 59

Växel 010-450 90 00

Andreas Wulff, Tillförordnad anläggningschef

Andreas.wulff@medley.se

Medley är en av Sveriges ledande aktörer i bad- och friskvårdsbranschen och startade sin verksamhet 2001. Fler än 20 bad- och träningsanläggningar fördelade på 17 kommuner drivs idag av Medley. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men verksamhet bedrivs även i egna lokaler. Vi vill vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i de kommuner vi verkar i för en aktiv fritid på land och i vatten.

2019 var omsättningen var 330 miljoner kronor och antalet fast anställda cirka 250 personer.