Harjagersbadet i Kävlinge öppnar 4 september 2023.

Snart öppnar Harjagersbadet - fri utomhusträning hela sommaren

Medley förbereder just nu inför öppningen av Harjagersbadet i Kävlinge. Bassänger fylls, väggar målas, träningsredskap och maskiner placeras och personal rekryteras. Intresset för den nya sim- och träningsanläggningen är stor och viljan att komma igång gör att det spritter i benen på de anställda. Därför kör man redan vecka 28 igång med utomhusträning två gånger i veckan under hela sommaren.

Harjagersbadet är en komplett anläggning för träning och hälsa. Här finns simhall med fyra bassänger, hopptorn, trampolin och familjebad med plaskpool och vattenrutschkana. Gymmet har många olika sorters gruppträning och de senaste träningsmaskinerna. Här finns även relaxavdelning, café och shop.

- Det känns fantastiskt att få öppna en helt ny anläggning och bjuda in alla boende och besökare till denna moderna och kompletta sim- och träningsanläggning. Vi är i full gång med förberedelser och känner att vi inte kan vänta med att träffa alla bad- och träningssugna så därför bjuder vi in till fri utomhusträning från vecka 28 och fram tills vi öppnar, berättar anläggningschef Camilla Blomqvist.

Utomhusträningen är måndagar kl 17, torsdagar kl 18 utanför entrén ända fram till öppningen av Harjagersbadet 4 september.

Harjagersbadet drivs av Medley på uppdrag av Kävlinge kommun. https://www.medley.se/harjagersbadet

För mer information:

Camilla Blomqvist

Anläggningschef Medley Harjagersbadet

camilla.blomqvist@medley.se

Medley är Sveriges ledande aktör gällande drift av friskvårdsanläggningar och har idag verksamhet i 25 anläggningar fördelat på 19 kommuner. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men man har även egna installationer.

Medley jobbar målmedvetet mot att vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i kommunen för en aktiv fritid på land och i vatten med en stark inriktning på preventiva insatser för en bättre folkhälsa.
Drygt 4 milj personer besöker årligen Medleys anläggningar och omsättningen uppgick 2022 till 400 milj sek.