​Succé för öppen träning för alla

Sedan april har Medley kört liveträning via Facebook tre gånger i veckan. Träningen är kostnadsfri och öppen för alla, man behöver alltså inte vara medlem. Dessutom krävs inga redskap förutom den egna kroppen, vilket gör det lätt att träna hemma. Träningspassen är skapade för att passa flera målgrupper, allt från seniorer till hela familjen. Hittills har 96 000 tagit del av livepassen.

Coronapandemin har fått många företag att ställa om verksamheten och skapa nya kreativa lösningar, så även Medley. Förutom att anpassa verksamheten inne i anläggningarna har man anpassat utbudet för att så många som möjligt ska kunna fortsätta att träna och röra på sig, även de som inte har möjlighet att besöka en träningsanläggning just nu.

-För oss är folkhälsa nummer ett och vi vill att alla ska ha möjlighet att fortsätta att röra på sig även om livet just nu är begränsat på många sätt. Genom att erbjuda liveträning på Facebook tre dagar i veckan för alla som vill så hoppas vi att vi kan bidra på ett litet sätt till att skapa rörelse och förhoppningsvis även glädje för alla därhemma, säger Claes Mittjas, VD på Medley.

Medley erbjuder liveträning tre dagar i veckan; intervallpass på tisdagar klockan 11.30, rörlighetspass på onsdagar klockan 10.00 och styrkepass på torsdagar klockan 17.30. Under april kördes även stolspass vilket är väldigt bra för dem som har svårighet att stå och hålla balansen.

-Ytterligare en fördel med liveträning via Facebook är att vi låter passen ligga kvar så att de går att göra när man vill och hur många gånger man vill, om man inte har möjlighet att vara med just när vi sänder live. Förutom liveträningen kör vi just nu även många av våra gruppträningspass utomhus. Båda dessa nyheter har blivit väldigt uppskattade vilket vi självklart är otroligt glada över, säger Claes.

Claes Mittjas, VD Medley

Medley är en av Sveriges ledande aktörer i bad- och friskvårdsbranschen och startade sin verksamhet 2001. Fler än 20 bad- och träningsanläggningar fördelade på 17 kommuner drivs idag av Medley. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men verksamhet bedrivs även i egna lokaler. Vi vill vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i de kommuner vi verkar i för en aktiv fritid på land och i vatten.

2019 var omsättningen var 330 miljoner kronor och antalet fast anställda cirka 250 personer.