Medleys nya VD Daniel Almgren

VD byte på Medley

Efter drygt tre år på posten så lämnar nu Claes Mittjas uppdraget som VD för Medley

Claes Mittjas meddelade tidigare i våras styrelsen att han kommer att lämna sitt uppdrag som VD på Medley som driftar bad- och träningsanläggningar. Claes har aktivt verkat i sin nuvarande roll under uppsägningstiden och avslutar sin tjänst den 31 augusti.

- Claes har gjort ett mycket bra jobb med att utveckla Medley till en ny nivå gällande att vara den mest professionella aktören inom bad- och träningsbranschen. Särskilt vill jag framhålla Claes och Medleyteamets fina arbete med att skapa de bästa upplevelserna för Medleys besökare samt vara den bästa samarbetspartnern för kommunerna, säger Medleys styrelseordförande Anders Carlson.

Arbetet med att rekrytera en ny VD till Medley är redan klart och styrelsen har utsett Daniel Almgren för uppdraget. Daniel kommer närmast från Marathongruppen där han varit VD de senaste 5,5 åren. Han har även suttit i Medleys styrelse sedan 2018 och tidigare även arbetat som Nordisk produktchef och Innovationsledare på SATS samt konsult på McKinsey.

- Daniel har en mycket solid och väl lämpad kompetens för att leda och fortsätta utveckla Medley. Vi är mycket glada över att ha Daniel med på Medleys fortsatta resa, fortsätter Anders Carlson

Daniel Almgren tillträder som VD 30 augusti 2021.

Medley är en av Sveriges ledande aktörer i bad- och friskvårdsbranschen och startade sin verksamhet 2001. Fler än 20 bad- och träningsanläggningar fördelade på 17 kommuner drivs idag av Medley. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men verksamhet bedrivs även i egna lokaler. Vi vill vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i de kommuner vi verkar i för en aktiv fritid på land och i vatten.

2020 var omsättningen 300 miljoner kronor och antalet fast anställda cirka 250 personer.

Anders Carlson Styrelseordförande Medley

Medley är Sveriges ledande aktör gällande drift av friskvårdsanläggningar och har idag verksamhet i 25 anläggningar fördelat på 19 kommuner. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men man har även egna installationer.

Medley jobbar målmedvetet mot att vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i kommunen för en aktiv fritid på land och i vatten med en stark inriktning på preventiva insatser för en bättre folkhälsa. Drygt 4 milj personer besökare årligen Medleys anläggningar och omsättningen uppgick 2022 till 400 milj sek.