Event: Välkommen till en dag om inkluderande innovation

Event: Välkommen till en dag om inkluderande innovation

Vill du veta mer om hur du kan arbeta mer inkluderande och vidga dina vyer för ökad kreativitet, innovationsförmåga och lönsamhet? Torsdagen den 8 september bjuder det strategiska innovationsprogrammet Medtech4Health in till en dag om inkluderande innovationsprocesser inom Life Science.

Vi kommer att få höra om hur små och stora företag i Life Science-sektorn utvecklar ett mer inkluderande arbetssätt och vilka effekter detta kan få. Vi introducerar även vår första kull av inkluderingsambassadörer som utexaminerats utbildningen Inkluderande Innovation.

UR PROGRAMMET

• Vad är inkluderande innovation och varför är det viktigt?
  • Patientens syn på inkludering
  • Finansiärens syn på inkludering
  • Ett globalt bolags satsning på diversitet

Eventet äger rum torsdagen 8 september på Downtown Camper by Scandic Stockholm och online.

Läs mer och anmäl dig!

Lena Strömberg

Presskontakt Programdirektör +46 708 556878

Välkommen till Medtech4Health!

Medtech4Health arbetar för att fler medicintekniska idéer och lösningar ska implementeras i vården och komma till nytta för patienter. Tillsammans med vård och omsorg, akademi och näringsliv skapas värde för patienterna och en stärkt medicinteknisk industri. Medtech4Health finansieras av regeringen via innovationsmyndigheten Vinnova och av programmets deltagande parter.

Medtech4Health