Spännande intervju med vår medgrundare Anna Omstedt Lindgren i DRIVETs podcast

News   •   Jun 15, 2016 11:34 CEST

I dag släpper podcasten DRIVET en spännande intervju med serieentreprenören Anna Omstedt Lindgren, medgrundare av MedUniverse, där hon på ett personligt sätt delar med sig av sina lärdomar och erfarenheter från att ha startat och drivit flera framgångsrika digitala satsningar. Anna var tidigare bland annat med och grundade Tasteline, och är också initiativtagare till det uppmärksammade kvinnliga entreprenörsnätverket Pokerface.

Sedan 2008 driver Anna health tech-bolaget MedUniverse tillsammans med Anna Norin, tidigare VD på Tasteline. MedUniverse har utvecklat en webbaserad mjukvara för främst läkemedels- och medicinteknikindustrierna för informations- och utbildningsinsatser via fiktiva och interaktiva patientfall. Visionen är att i förlängningen gynna patientvården. MedUniverse har i dagsläget ett tjugotal svenska och internationella läkemedelsbolag som kunder. Tidigare i år tog MedUniverse in kapital från ett nätverk av investerare och från befintliga ägare för att fortsätta den intensiva utvecklingen av verksamheten.

Lyssna på podcasten med Anna Omstedt Lindgren på Acast eller iTunes!

Acast: https://www.acast.com/drivetpodcast/no.21-annaomstedtlindgren-entreprenorochaffarsangel

iTunes: https://itunes.apple.com/us/podcast/drivet/id1049090002?mt=2

För mer information om MedUniverse, kontakta gärna:

Anna Omstedt Lindgren
, medgrundare och styrelseledamot, anna.o.lindgren@meduniverse.com

Anna Norin, medgrundare och VD, anna.norin@meduniverse.com

DRIVET är en inspirations- och karriärpodcast där drivna kvinnor i olika branscher intervjuas om hur de tagit sig dit de är i dag.