MeetApp - en helhetslösning för framgångsrika möten och events

MeetApp är ett snabbväxande Stockholmsbaserat bolag som med sin prisbelönta mobilapp tagit världsmarknaden med storm inom området digital kommunikation. Bolaget grundades 2011 av entreprenörerna Mats Bäcklund och Marcus Falck. Sedan dess har hundratals appar byggts både för stora internationella bolag som United Airlines, Microsoft såväl som för svenska välkända organisationer bl.a. ICA, Ericsson och Stockholms stad.

MeetApps vision är att skapa inspirerande möten som i korthet går ut på att förvandla en passiv mötespublik till aktiva deltagare. Detta sker genom en användarvänlig app som utvecklas i Sverige i samråd med storbolag och amerikansk UX-expertis. Alla appar är unika och custom-branded med företagets logga, färger och ikon. Kunderna är nöjda, kundtillströmningen är kraftig och användningen har fördubblats det senaste året. Exempelvis använder storkunden United Airlines sin app 6 gånger per dag i olika företagssammanhang och har totalt genomfört ca 500 företagsträningar med appen på mindre än ett halvår.

Den globala eventmarknaden genomgår en stor förändring, från att tidigare ha kännetecknats av analogt innehåll med passiva deltagare till att erbjuda digitalt innehåll för aktiva deltagare. I denna omvandling har MeetApp framgångsrikt lyckats positionera sig inom eventtekniksegmentet genom att skapa digitala eventupplevelser med fokus på delaktighet, interaktivitet och nätverkande. Inledningsvis handlade det mycket om att skapa interaktiv kommunikation på events och konferenser inom traditionella storbolag men allteftersom har nya användningsområden och vertikaler adderats. Idag arbetar bolaget med möteskommunikation för allt från amerikanska poliskåren och skolor i USA till interna workshops, kickoffer och enhetsmöten inom offentliga myndigheter i Stockholm.

I dagarna har bolaget tillsammans med partnern Digiviter lyft appen till nästa nivå. Digiviter är leverantören bakom MeetApps nylanserade eventregistrerings- och biljettsystem, ett smidigt verktyg för att ta emot anmälningar, hantera deltagare och följa upp. Digiviter har plockat de bästa funktionerna från de tunga professionella systemen, använt den senaste tekniken och strävat efter att göra det så enkelt och tydligt som möjligt. ”En fördel med denna systemintegration är att lösning blir mer individanpassad. Deltagarna får sina biljetter, sin information och sina egna val direkt i appen”, säger MeetApps VD Mats Bäcklund. Dessutom kan företag skräddarsy sina email med personliga inbjudningar, eventbekräftelser och påminnelser.

Kunderna har också efterfrågat att kunna välja vem som har tillträde till eventet, dvs om det ska vara publikt eller privat, och att kunna visa biljetten direkt i mobilen. Genom att kunna erbjuda våra kunder registrering och biljetthantering blir vårt erbjudande komplett. Vi blir en helhetsleverantör av eventlösningar och unika på den nordiska marknaden”, säger Mats Bäcklund. ”Ju mer vi kan hjälpa våra kunder att förenkla och förbättra hantering av sina events desto mer vunnet”, tillägger han.

Läs mer om MeetApp på http://meetappevent.com/