Jesper Hussfelt, BP samt Dejan Krstic och Daniel Brinck, Bergkvarabuss

Nyhet -

Bergkvarabuss AB är ny samarbetspartner åt IF Brommapojkarna från och med säsongen 2024

Kommande tre säsonger kommer Bergkvarabuss vara samarbetspartner och helhetsleverantör åt IF Brommapojkarnas samtliga bussresor.

Brommapojkarna har en lång tradition av framgångsrik barn- och ungdomsfotboll och har sina respektive A-lag i Allsvenskan. Till årets första tävlingsmatch, borta mot BK Häcken i Svenska Cupen den 2 mars, kommer Brommapojkarna i en efterlängtad egen buss, i sina egna klubbfärger, och egen design.

Brommapojkarna är en institution inom svensk fotboll och precis som storklubbar ute i Europa har vi haft ögonen på föreningen under en längre tid. Nu fick vi möjligheten att matcha deras höga sportsliga ambitioner för framtiden med högklassiga bussresor, goda service och trafiksäkerhet.

" Vi är otroligt stolta över att ha det här treårsavtalet på plats. Brommapojkarna har ett unikt samhällsengagemang där man kämpar för positiva normer och för jämställdhet. Att komma till Grimsta IP är alltid inspirerande både på och utanför planen", säger Christian Williamsson, nyckelkundsansvarig på Bergkvarabuss AB.

"Det känns fantastiskt att få skriva avtal med Bergkvarabuss, en etablerad och framåtlutad bussleverantör som vi kommer få mycket nytta av. Bergkvarabuss har under avtalsprocessen visat varför de är ett av Sveriges mest framgångsrika och erfarna bussföretag. Att vi hädanefter kommer att resa fossilfritt, proffsigt och elegant med deras högkvalitativa bussar i våra egna färger, är ännu ett steg framåt i IF Brommapojkarnas ambitiösa miljö- och klimatarbete", säger Jesper Hussfelt, partneransvarig på Brommapojkarna.

"Vi vet att Bergkvarabuss har lång erfarenhet av att köra idrottslag på högsta nivå och känner oss helt trygga de kommande tre åren. Att vi dessutom får en buss i våra färger lyfter oss som förening. Det blir en riktigt proffsig känsla. Dessutom får våra spelare och ledare tillgång till fräscha, rymliga och moderna bussar som underlättar längre resor", avslutar Jesper Hussfelt.