MELIMELI flyttar in hos H&M HOME

Under tre veckor i november flyttar det svenska möbelvarumärket MELIMELI in i H&M HOMEs konceptbutiker i London, Stockholm och Malmö. Fly höstmörkret och hitta inspiration bland mjuka teddymöbler och MELIMELIs välbalanserade Yin/Yang-kollektion.

”Detta är ett fantastiskt tillfälle där vi får inspirera till nya tankar om rum. På hösten är det extra viktig att se till att trivas hemma eftersom vi spenderar så mycket tid inomhus. Det ska bli så roligt att visa upp MELIMELIs definition av ett balanserat och mysigt hem med H&M HOME”, säger Amelia Widell, chefsdesigner och grundare av MELIMELI.

De tre veckorna MELIMELI flyttar in hos H&M HOME är mitt i höstrusket när uppladdningen inför de kommande högtiderna är extra viktigt. MELIMELI har omsorgsfullt valt ut favoriter som hjälper till att skapa den balans och komfort som behövs för att kunna glädjas, även under de mörkare månaderna. Yin/Yang-kollektionen, bestående av italienska linnetyger i prickigt och randigt, skapar harmoni tack vare jämvikten mellan de kontrasterande mönstren och teddykollektionen adderar den varma, ombonade känslan som hösten kräver. Tillsammans med utvalda produkter från H&M HOME kommer MELIMELIs popup-miljöer vara väl värda ett besök för inspiration.

Samarbetet med H&M HOME kommer passande, eftersom MELIMELI för bara några månader sedan öppnade sitt första kontor och showroom utanför Sverige – MELIMELI UK.

”Då vi innan sommaren tog steget att lansera MELIMELI i Storbritannien känns samarbetet med H&M HOME som en extra spännande möjlighet att introducera och stärka vår närvaro för den svenska och brittiska publiken”, berättar Amelia vidare.

Tillsammans med möblerna kommer det även finnas keramik inspirerad av MELIMELIs Yin/Yang mönster, skapade i samarbete med konstnären Sabrina Vaino. De handgjorda prickiga och randiga vaserna kommer från Sabinas studio i Stockholm och kommer passa perfekt in i den inredningsvärld MELIMELI bygger upp tillsammans med H&M HOME i London, Malmö och Stockholm.

MELIMELI gästar H&M HOMEs konceptbutiker på 224 Regent Street i London, Gustav Adolfs torg 2 i Malmö samt Drottninggatan 50 och Biblioteksgatan 11 i Stockholm. Pop-up-butiken finns på plats från den 2a till den 22a november och alla möbler finns tillgängliga på melimelihome.se

• Inredning

• inredning
  • möbler
  • fåtölj
  • h&m

Idén bakom MELIMELI är att hemmet ska vara en plats för frihet och möjlighet att kunna vara sig själv. Efter många år inom inredningsbranschen noterade Amelia Widell, grundare och chefsdesigner, att det fanns ett hål på marknaden och valde år 2015 att starta MELIMELI. Ett företag där varje möbel är noggrant designad för att skapa en estetisk helhet som gör det möjligt att uttrycka sin personliga stil i hemmet. Hos MELIMELI finns det något för alla - för den lekfullt karismatiske såväl som för den konstnärliga minimalisten.