Melitta® lanserar CAFFEO® SOLO® & milk

Melitta® CAFFEO® SOLO® & milk är den idealiska maskinen för dig som inte bara vill njuta av den rena smaken av kaffe utan också uppskattar cappuccino, latte macchiato och andra kaffespecialiteter med läckert mjölkskum på toppen.

Sedan tidigare erbjuder Melitta® CAFFEO® SOLO®, en helautomatisk espressomaskin, och nu kommer upp-följaren CAFFEO® SOLO® & milk. Skillnaden är att den nya maskinen kompletteras med en mjölkskummare så nu finns en helautomatisk espressomaskin från Melitta® på marknaden för under 6 000 kronor.

Nya helautomatiska SOLO® & milk har en tilltalande, tidlös och tydlig utformning och är med sin kompakta design en av de minsta helautomatiska maskinerna på marknaden.

Det är enkelt att lyckas med gott kaffe i CAFFEO® SOLO® & milk tack vare de många och enkla funktionerna:

• Mängden kaffe kan ställas in med hjälp av en steglös regulator
  • Det finns tre olika inställningar för kaffestyrkan
  • Bryggtemperaturen kan programmeras med tre inställningar
  • Mjölkskummaren kan både värma och skumma mjölk

CAFFEO® SOLO® & milk har samma konstruktion och teknik som Red Dot Design Award 2010-vinnaren CAFFEO® SOLO®. Liksom föregångaren är den nya helautomatiska CAFFEO® SOLO® & milk enkel att använda och har automatisk rengöring, avkalkning och sköljprogram. Skumningsmunstycket kan tas bort helt för att underlätta rengöring. När maskinen inte används kan den kopplas bort från elnätet med ett knapptryck, och strömförbrukning är då noll.

Magnus Persson, Marknadschef Melitta Scandinavia AB
Tel. mobil: +46 (0)730-32 20 20

• melitta scandinavia ab
  • livsstil
  • latte macchiato
  • cappuccino
  • mjölkskum
  • caffeo solo & milk

I över 100 år har Melitta® ägnat sig åt att utveckla den optimala kaffeupplevelsen. Sortimentet består av kaffefilter, kaffebryggare, helautomatiska kaffemaskiner och tillhörande rengörings- och avkalkningsprodukter. Melitta® grundades 1908 i Dresden och är nu ett internationellt verksamt familjeföretag. Företaget är baserat i Minden, Tyskland, medan det svenska huvudkontoret finns i Helsingborg. Melitta® gör kaffe till ren njutning.