Varsågod, en kopp Caffeo®!

Den 12-15 november finns Melitta® på plats på Ängelholm Helsingborg Airport och bjuder på kaffe från sina CAFFEO® CI® kaffemaskiner. Kaffebjudningen är en del av deras CAFFEO®-kampanj som pågår under hösten. CAFFEO® CI® har blivit utsedd till bäst i test två år i rad bland helautomatiska kaffemaskiner.

En rykande kopp färskmalet kaffe, det kan du få i handen om du befinner dig på Ängelholm Helsingborg Airport 12-15 november. Dessa dagar finns representanter från Melitta® på plats i ankomsthallen och bjuder de förbipasserande, väntande och andra kaffesugna på en kopp från deras helautomatiska kaffemaskin CAFFEO® CI®. Kaffet serveras i specialdesignade take away-muggar.

”Vi är stolta över vårt CAFFEO®-sortiment och det känns bra att få ge det lite extra uppmärksamhet. Vi ser mycket fram emot att få bjuda på kaffe och få fler att upptäcka det speciella med CAFFEO® CI®. Välkomna!” säger Magnus Persson, marknadschef på Melitta Scandinavia AB.

CAFFEO® CI® ingår i serien av helautomatiska kaffemaskiner från Melitta® för exklusiv kaffenjutning. Utmärkande för CAFFEO® CI® är att den har ett så kallat Coffee Memory som gör att den kommer ihåg ens kaffefavoriter. Användaren kan ställa in upp till fyra olika snabbval som han eller hon får fram med ett knapptryck. Den har även en dubbel bönbehållare som gör att användaren smidigt kan välja mellan olika sorters kaffe. År 2011 och 2012 har CAFFEO® CI® utsetts som vinnare av Smartson respektive Wiseguide i tester av helautomatiska kaffemaskiner.

Under kampanjen annonserar Melitta® på Kullaflygs flygstolar i november. De arrangerar även en tävling på sin Facebooksida (www.fb.com/MelittaSverige) där just en CAFFEO® CI® går att vinna. Tävlingen är i full gång och pågår till och med 9 december 2012.

Magnus Persson, Marknadschef Melitta Scandinavia AB
Tel. mobil: +46 (0)730-32 20 20

• take away
  • flygplats
  • bromma
  • stockholm
  • ängelholm helsingborg airport
  • kullaflyg
  • mjölkskum
  • latte macchiato
  • caffeo ci
  • cappuccino
  • helautomatisk kaffemaskin
  • melitta scandinavia ab
  • caffeo
  • coffee to go

I över 100 år har Melitta® ägnat sig åt att utveckla den optimala kaffeupplevelsen. Sortimentet består av kaffefilter, kaffebryggare, helautomatiska kaffemaskiner och tillhörande rengörings- och avkalkningsprodukter. Melitta® grundades 1908 i Dresden och är nu ett internationellt verksamt familjeföretag. Företaget är baserat i Minden, Tyskland, medan det svenska huvudkontoret finns i Helsingborg. Melitta® gör kaffe till ren njutning.