Menigo lanserar hållbarhetsberättelse

Menigo lanserar hållbarhetsberättelse

Menigo publicerar idag en hållbarhetsberättelse där Partnern, Planeten, Personen och Produkten står i fokus. Att skapa förutsättningar för ett hållbart samhälle är ett av företagets stora fokusområden.

Vi som arbetar inom livsmedelsvärdekedjan vet att det vi gör varje dag har en stor påverkan på miljö och människa – därför är det extra viktigt att vi som stor, global aktör tar vårt ansvar och är med och utvecklar och utmanar oss själva och alla våra intressenter. Hos oss på Menigo, såväl som hos vårt moderbolag Sysco står hållbarhet högt på agendan, berättar Jonas Köhler, VD Menigo.

Förutom att driva sitt eget hållbarhetsarbete ser Menigo sig ha ett viktigt ansvar i att agera partner och rådgivare mot sina kunder och leverantörer. Genom att arbeta tillsammans mot gemensamma mål ser företaget att riktiga förändringar kan uppnås.

Menigo ägs av Sysco, världens ledande foodserviceaktör, och arbetar under brutet räkenskapsår. Därav lanserar företaget nu en hållbarhetsberättelse följt av en hållbarhetsredovisning med rapportering enligt den globala standarden, GRI för 2017 under hösten 2018.

Några av Menigos fokusområden inom hållbarhet:

• Förenkla för kunder att göra hållbara val bland produkter och tjänster
  • Aktivt sträva mot att bli ett klimatneutralt företag
  • Värna om människors inkludering, hälsa och utveckling
  • Tydliggöra hållbarhetskrav på leverantörer och produkter

För mer information:
Christoffer Carlsmose, Corporate Sustainability ansvarig, 0735-21 00 18, christoffer.carlsmose@menigo.se