En meditatörs vedermödor och vinster

I sommar finns en unik möjlighet att följa en "meditatörs" vedermödor, insikter och vinster. Ett viktigt och nyanserat inlägg i debatten om mindfulness och stress. Om välmående, självinsikt och svackor. Ett dokument inifrån som förhoppningsvis hjälper andra att inse att det inte finns ett enda enkelt "botmedel" mot stress. Och att det finns stora vinster i att studera sig själv -  i stillhet.
   Anneli Ekström Godman har använt mental träning, mindfulness och meditation i snart 10 år. Hon har upplevt vedermödor och vinster på vägen från nedstämd och tvivlande till ett förhållningssätt med mer tillit och stor förnöjsamhet. Anneli delar frikostigt med sig under juli månad på sin blogg
Här är ett smakprov som handlar om att en riktigt duktig flicka kan bränna ut sig till och med på ett så välgörande verktyg som mindfulness... Bränna ut sig på mindfulness...!?

• utbränd
  • meditation