Framtidsworkshop

Ägarmöte med framtidsworkshop

Under förra veckan träffades representanter från KNOLL Maschinenbau GmbH, Space Advisory AB och familjen Alsér för det första gemensamma ägarmötet sedan gruppen tog över Mercatus 2019.

Som vi alla vet vid det här laget förhindrade pandemin alla resor och därför har alla möten hittills skett digitalt, varför det här mötet var extra efterlängtat.

Från KNOLL fick vi hälsa Achim Zink välkommen och Christer Fuglesang från Space Advisory inledde sitt föredrag med en hänförande film från hans första resa till rymden – allt för att betona allas del i en gemensam framgång och för att poängtera att det ”omöjliga” går att genomföra.

Familjen Alsér representerades av Kristina, Jan och Marcus Alsér. Tillsammans med de tre avdelningscheferna, ekonomichef och VD genomfördes en framtidsworkshop med fokus på kunder, nuläge, trender, framtid, organisation, produkter – bland mycket annat. Livliga diskussioner och erfarenhetsutbyten bidrog till ett transparent förhållningssätt som alla var överens om betydde mycket för fortsatt arbete.

Achim Zink hann utöver detta med att träffa flera avdelningar och prata ihop sig kring framtida satsningar och gemensamma strategier ihop med moderbolaget. Världsläget till trots, står vi inför en spännande tid med ett samhälle öppet för nya influenser och kanske en rejäl omställning till en klimatneutral industri – något som Agenda 2030 verkligen sätter fokus på.