Mercatus på besök hos Bror Tonsjö och på tur i Norge

Mercatus i Norge

Då Mercatus är aktiva över hela Norden var det denna vecka dags att besöka några nya och även befintliga kunder i Norge.

Olle Ekman och Erkki Lahti startade turen i Sverige på västkusten med besök hos Bror Tonsjö samt Bomek Verkstad för avstämning av befintliga anläggningar.

Sedan fortsatte resan upp till Norge där flertalet kunder i Drammen-Kongsbergstrakten besöktes. Under resan var det spånhantering och skärvätskerening som stod på agendan.

I den norska metallindustrin upplevdes en uppgång i marknadsläget och en stor vilja att förbättra och utveckla sina processer. Här hoppas vi att tillsammans med Knoll och våra andra partnes får chansen att leverera våra produkter.