KNOLL HydroPur, skräddarsydd lösning för skärvätskerening

NYHET - KNOLL HydroPur, skräddarsydd lösning för skärvätskerening

Om du vill kunna konfigurera ett filtersystem efter dina behov kommer du tycka om KNOLLs nyutvecklade HydroPur. Grundmodellen för detta modulära hydrostatiska skärvätskefilter består av en tank och en filterdel. Beroende på dina krav på pumpar, kylare, förskiljare etc. kan du välja till standardiserade optioner - för enkel uppskalning till den fullutrustade versionen, som kan uppfylla även de mest krävande kraven.

KNOLL HydroPur är ett filtersystem med ett hydrostatiskt filter för bearbetningsmaskiner som producerar spånor och slipslam. Anläggningen renar och tempererar skärvätskan och förser maskinen med ren skärvätska. Tack vare den höga filtreringsgraden i filtret är anläggningen särskilt lämpad för rening till slipningsprocesser.

Filterpapper i kombination med det hydrostatiska trycket som används i filtret för att separera vätskan och partiklarna, säkerställer effektiv filtrering med många fördelar jämfört med enklare filter. KNOLL HydroPur avskiljer enkelt partiklar av alla slag - även lätta legeringar. Andra fördelar är låg restfuktighet och smutsavskiljning från filterpapperet, låga destruktionskostnader och låg förbrukning av skärvätska.

KNOLL HydroPur's styrka är dess modulära struktur med standardiserade optioner. Det är en standardprodukt vilket gör det möjligt att konfigurera olika varianter på ett väldigt enkelt sätt. Kunderna kan konfigurera en komplett produkt skräddarsydd efter deras behov med hjälp av funktionsmoduler som tex pumpar, kylare, förskiljare, upprullningsenhet etc. Tack vare standardiserade optioner kan KNOLL leverera HydroPur snabbt och till ett bra pris. Dessutom kan filtret tas i bruk enkelt och snabbt, nästan "plug & play".

Användningen av HydroPur är också enkel och mycket intuitiv tack vare KNOLLs nya SmartConnect-driftkoncept. SmartConnect innebär att en liten dator är ansluten till anläggningens PLC och den 7" stora touch-displayen. Detta möjliggör att anläggningen kan styras via en app i mobil eller surfplatta där operatören kan se aktuella driftsdata, driftsmeddelanden och kontrollera eller ändra parametrar.

Fördelar med HydroPur

• Enkel konfiguration tack vare standardiserade optioner
  • Snabb installation och idrifttagning
  • Flexibel användning, passar till olika processer och material