Vi söker en Resande servicetekniker

Vi söker en Resande servicetekniker

Mercatus Engineering grundades 1973 och är ett marknadsledande miljöteknikföretag, som med god kunskap om våra kunders processer säljer och levererar anläggningar för rening och återvinning av förorenade vätskor till industrin och värmekraftverk. Vi är i nuläget 31 anställda, med huvudkontor i Vimmerby.

För att klara den ökade efterfrågan på service och underhåll söker vi;

Resande servicetekniker

Arbetet som servicetekniker innebär genomförande av planerad avtalsservice och brådskande akutservice på befintliga system på plats hos våra kunder. Uppdragen sker huvudsakligen i Sverige men det kan även förekomma utomlandsuppdrag. Arbetet innebär frekventa resor förknippade med övernattning, vilket innebär att det ställs krav på att du kan vara borta hemifrån under kortare och längre perioder. B-körkort är ett krav.

Önskvärt är att du har en bakgrund inom el- eller mekanikområdet och gärna är förtrogen med process- och/eller bearbetningsindustrin. Det är en merit om du har tidigare erfarenhet från arbete i serviceorganisationer. Vi förutsätter att du är självgående, ansvarstagande och inte är rädd för att ta nya kontakter. Dessutom räknar vi med att du är uppfinningsrik och alltid försöker hitta lösningar på uppkomna problem.
Grundläggande kunskaper i engelska är ett krav, tyska är ett plus.
Detaljerad kunskap om våra produkter och servicemöjligheter kommer du att erhålla från teamet.

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en annorlunda miljö och i en organisation som bygger på självständighet och laganda.

Nyfiken? Surfa in på www.mercatus.se där kan du läsa allt om vår organisation, våra produkter och vår helhetssyn som sträcker sig från medarbetare till kund och teknik.

För frågor gällande tjänsterna kan du ringa till VD Pär Bragsjö på tel. 0492-171 23 eller servicechef Marcus Arvidsson 0492-171 38.

Tillsättning av tjänsten önskas ske omgående och urval sker löpande.

Ansökan mailas till Pär Bragsjö, par.b@mercatus.se