Ytterligare ett centralsystem levererat och installerat av Mercatus. Vi tackar Ages Casting i Unnaryd för förtroendet.

Ytterligare leverans av Centralsystem

Sedan två veckor tillbaka har vi varit på plats hos Ages Casting i Unnaryd för att montera och starta upp ett centralsystem.

Montaget har löpt på bra och nu är anläggningen uppstartad för provdrift. Successivt kommer kunden ansluta bearbetningsmaskiner till centralsystemet.

Den centrala anläggningen kommer att försörja flertalet bearbetningsmaskiner med ren och tempererad skärvätska.
Anläggningen är optimerad med frekvensstyrda pumpar och huvudflödet renas utan förbrukningsmaterial. Vår leverans innefattar även en brikettpress för att brikettera aluminiumspånorna, på så sätt återvinns och recirkuleras skärvätskan som pressas ur spånorna och materialtransporterna till smältverket minskas. Allt för att spara miljön och ekonomisk vinning.

Har du frågor om skärvätskerening eller spånhantering så är du välkommen att kontakta oss!