Nu är det äntligen säljstart för Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Säljstart för extrema Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Nu är det äntligen säljstart för Mercedes-AMG’s kanske mest efterlängtade modell någonsin. Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE har en 2-liters bensinmotor fram och en elmotor på bakaxeln som tillsammans kan ge extrema 680 hästkrafter och 1020 Nm vridmoment. Priserna börjar på 1 104 900 kronor.

Det var i höstas som Mercedes-AMG visade sin helt unika och nya version av klassiska C 63 modellen. I stället för den V8 som modellen av tradition varit bestyckad med hade man gett bilen TVÅ motorer. Fram sitter en 4-cylindrig bensinmotor på 476 hästkrafter (världens kraftfullaste i sitt slag) och bak har man dessutom monterat en elmotor på 204 hästar.

Systemeffekten landar på enorma 680 hästkrafter. Och ett vridmoment på hela 1020 Nm. Prestandan är därefter – 0-100 på 3,4 sekunder. Oavsett om man väljer sedan eller kombi.

Även om primärsyftet med hybridtekniken är att ge energieffektiv prestanda så går det att köra bilen 13 km på ren el.

Hybridtekniken gör också att förbrukningen vid blandad körning stannar på 6,9 l/100 km!

Svenska priser

De svenska priserna för Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE i sedanutförande börjar på 1 1 04 900 kronor. Den som väljer kombi får betala från 1 119 900 kronor.

De första bilarna kommer till Sverige under hösten.