Nyhet -

“Som ett Blocket för anbudsmarknaden” - Nu är det enklare än någonsin att bli inbjuden till direktupphandlingar

Att delta i direktupphandlingar är en lysande möjlighet för mindre och medelstora bolag att hitta affärer. Statistik från bland annat Anbudsbarometern visar emellertid att det av många upplevs som krångligt och tidskrävande. Därför släpps nu Mercell Opic Leverantörsregister: “Med denna plattform är det nu enklare än någonsin för företag att hitta nya affärer”, säger Oscar Axelsson, produktchef på Mercell.

Mercell Opic Leverentörsregister
är en plattform som ämnar till att förenkla för köpare och säljare att mötas på den svenska upphandlingsmarknaden. Här kan intresserade leverantörer göra sig sökbara för hundratals inköpare och upphandlare.

– Man kan se det lite som ett Blocket för upphandlingsmarknaden. För dig som företagare är det en fantastisk chans att göra det enklare för relevanta inköpare och upphandlare att hitta just dig, plattformen förenklar också själva anbudsförfarandet. I tjänsten får du möjlighet att presentera ditt företag och exponera dig mot upphandlare vilket skapar bättre förutsättningar för er att bli inbjudna att delta i både direktupphandlingar och göra er kända för upphandlande myndigheter, säger Oscar Axelsson, Produktchef på Mercell.

En mötesplats

Mercell Opic Leverantörsregister är också en plattform som förenklar för upphandlare att hitta relevanta leverantörer och komma i kontakt med dessa för att skicka ut en RFI, bjuda in till upphandling eller direktupphandling. Det öppnar upp för upphandlare att i ett tidigt skede kunna komma i kontakt med aktuella leverantörer. Enligt Anbudsbarometern, en omfattande undersökning gjord av Mercell, har de allra flesta mindre och medelstora bolag få incitament att delta i direktupphandlingar eftersom upphandlingsförfarandet tidigare upplevts som tidskrävande och krångligt.

– Som upphandlare har du ett smörgåsbord av leverantörer du kan kontakta, på ett enkelt, säkert och transparent sätt. Detta är något som kommer gynna både köpare och säljare och på sikt leda till ett sundare upphandlingsklimat, förklarar Oscar.

Du registrerar enkelt och kostnadsfritt ditt företag i Leverantörsregistret - på så sätt är du direkt sökbar!

• leverantörer
  • offentlig upphandling