Sir Richard Branson blir Metros nya gästredaktör

En av världens mest legendariska affärsmän, Sir Richard Branson, kommer att vara global gästredaktör för Metro den 4 oktober 2012. Branson är den senaste i Metros serie av gästredaktörer, efter superstjärnan Lady Gaga och modeikonen Karl Lagerfeld.

Som grundare av Virgin Group, har Richard Branson startat fler än 300 företag och sysselsätter cirka 50.000 personer i 30 länder med över $ 21B i intäkter. Som gästredaktör tillbringar Branson dagen på Metros redaktion i USA, där han kommer att styra nyhetsbevakningen och kommentera dagens nyheter för tidningen längs temat "Risky Business". Allt innehåll kommer att publiceras i Metros editioner runt om i världen, i Sverige publiceras materialet i Metro Karriär.

"Branson är en sann entreprenör och hur man framgångsrikt implementerar sina affärsidéer och gör dem till succéer är något som vi vet att våra läsare är intresserade av, vi har därför i Sverige valt att använda Metro Karriär för redaktörskapet just för att verkligen lyfta detta, säger Kia Agerhem Marknadsdirektör på Metro. Att dessutom ge en läsare möjligheten att träffa Branson och få ett rekommendationsbrev av honom känns enormt kul"

Inför Bransons redaktörsskap kommer Metro att ge sina läsare en unik chans att få bli Bransons vice redaktör för dagen. Vinsten inkluderar ett rekommendationsbrev från Branson för vinnarens framtida karriär samt att få vara hans personliga gäst på World Business Forum på Radio City Music Hall i New York City. Tävlingen startar i slutet av augusti och kräver att läsarna laddar upp sin video CV.

• Business enterprise, General

• tävling
  • karriär
  • redaktör

Metro grundades 1995 och är i dag Sveriges mest lästa dagstidning med 1,5 miljoner läsare. Tidningen ges ut i tre editioner i Stockholm/Mälardalen, Göteborg/Västsverige samt Malmö/Skåne.
Inom Metrokoncernen ryms även bland annat utbildningsportalen AllaStudier.se, jobbsökarsiten Metrojobb.se, Modetidningen MetroMode samt site MetroMode.se, studentmagasinet Metro Student Magazine, Metro Bostad Skåne, mm.