Succén är ett faktum för Metros satsning på Metro Mode

Under 2013 har Metro kontinuerligt ökat satsningen på modesegmentet genom varumärket Metro Mode i form av ett nytt magasin, nya bloggare, nytt samarbete med Stureplan.se, nytt webbTV format och en ny redaktionschef i Jenny Bergquist.

–  När de flesta andra i vår bransch drar ner eller lägger ner känns det såklart extra bra att komma in i en organisation där man väljer att satsa istället och där stämningen är positiv, säger Jenny Bergquist, ny redaktionschef för Metro Mode. Det ska bli jätteroligt att få vara med och göra Metro Mode ännu större och ännu bättre.

Metro Mode relanserade Metro Mode Makeover under oktober, ett webb-TV format producerat av Spets Produktion, vars första avsnitt har setts 130 000 gånger. Andra avsnittet går upp idag, fredag, och planen är att men öka tittandet ytterligare.

I november ingick Metromode.se och Stureplan.se ett strategiskt viktigt försäljningssamarbete vilket innebar att nätverket blir en av de största aktörerna inom mode- och lifestylesegmentet med över 250 000 unika besökare i veckan.

Magasinet Metro Mode kommer ut med fjärde numret 25 november med en upplaga på 40 000 exemplar som dels postdistribueras direkt hem till prenumeranter och utvalda företag – helt gratis. Magasinet kan även läsas i pdf-form på metromode.se

–  Responsen från läsare såväl som annonsörer har varit mycket positiv, säger Jenny Bergquist.

• Fashion

• makeover
  • metromode.se
  • caroline sandström
  • petra tungården
  • tidning
  • skönhet
  • metro
  • mode
  • bloggar

Metro grundades 1995 och är i dag Sveriges mest lästa dagstidning med 1,3 miljoner läsare. Tidningen ges ut i tre editioner i Stockholm/Mälardalen, Göteborg/Västsverige samt Malmö/Skåne.
Inom Metrokoncernen ryms även bland annat utbildningsportalen AllaStudier.se, jobbsökarsiten Metrojobb.se, Modetidningen MetroMode samt site MetroMode.se, studentmagasinet Metro Student Magazine, Metro Bostad Skåne, mm.