Metrolit Byggnads AB vinner upphandlingen om kv Sländan 1 i Nynäshamn.

Metrolit Byggnads AB vinner upphandlingen om kv Sländan 1 i Nynäshamn.

Metrolit Byggnads vinner förtroendet att modernisera ventilationen som berör 135 lägenheter och 28 trapphus tillsammans med AB Nynäshamnsbostäder.

Första skedet består av utvändiga arbeten, iordningställande av driftutrymmen, montage aggregat, arbete med fasad och dragning av kanaler i allmänna utrymmen.

Det andra skedet innefattar arbeten i lägenheterna tillsammans med kvarboende hyresgäster. Detta innebär att lägenheterna får uppvärmd tilluft och därmed ett bättre inomhusklimat.

Förbättringar av fastigheter som detta för AB Nynäshamnsbostäder är ett av Metrolit Byggnads huvudsakliga affärsområden.

En smidig process för både fastighetsägare och hyresgäster är vårt absoluta mål.

Projektet startar under första delen av 2021.