Metrolit förstärker byggserviceverksamheten

Metrolit förstärker byggserviceverksamheten

Henrik Gruvholt har anställts som chef för Metrolitkoncernens byggserviceverksamhet. Metrolit är inne i ett tillväxtskede och som ett led i den satsningen renodlas byggservice- och entreprenadverksamheterna i egna bolag. Henrik Gruvholt har rekryterats som ny VD för Metrolits byggserviceverksamhet med start den 1 juni 2020.

• Det är jätteroligt att Henrik valt Metrolit och att han delar våra tillväxtambitioner. Henrik har framgångsrikt drivit byggserviceverksamhet under lång tid och han blir ett viktigt tillskott i vår ambition att av att utveckla kunderbjudandet och skapa Stockholms bästa byggserviceverksamhet, säger Fredrik Forssberg, VD för Metrolitkoncernen.
  • När jag fick möjligheten att, tillsammans med mina nya kollegor, utveckla Metrolits serviceverksamhet kändes det helt rätt. Metrolit har starka kundrelationer och stort förtroende i marknaden så det känns väldigt spännande att få vara med och leda en stark satsning på en intressant marknad. Min förhoppning är att jag kan bidra med mina erfarenheter av att utveckla kunderbjudanden, organisationer och skapa tillväxt.