Metrolit Service växer!

Metrolit Service växer!

Metrolit Service fortsätter sin tillväxtresa via förvärvet av Trenad Bygg AB och Trenad Måleri AB.

Trenad-bolagen har sedan starten 2011, levererat kvalitativa entreprenader vilket lett till att bolagen blivit en ledande aktör för bl. a. hyresgästanpassningar inom Stockholmsområdet.

Förvärvet är ett led i att utöka Metrolits verksamhet inom Service. Med detta stärker vi ytterligare vår position och vårt utbud i Stockholmsområdet.

”Vi är väldigt glada att kunna välkomna Trenad-bolagen till oss. Vi har nu ett ännu bredare erbjudande där vi även kan se positiva synergier mellan våra olika bolag inom Koncernen. Vi ser verkligen fram emot vår fortsatta gemensamma resa, säger Henrik Nilsson, VD Metrolit Service AB”