Tapetkollektion Apelviken

Midbec lanserar ny tapetkollektion med Hanna Wendelbo - Apelviken

Apelviken - en plats där livets goda kretsar runt vänskap och äppelpaj. En plats där tankar får ro. En plats där hemtrevligheten och det inbjudande hemmet skapas med färgmättade mönster från växtriket. Välkommen till Apelviken!

Konsten att hitta hem. "Att få skapa intrikata och slingrande organiska mönster har alltid fascinerat mig. Mönster där man inte ser var de slutar eller börjar. Mönster som man kan förlora sig i och förälska sig i. Eller att faktiskt hitta hem i" säger Hanna Wendelbo. Att hitta hem är en mäktig känsla. Att känna att det här är platsen jag ska finnas på, det är här jag ska växa och slå rot. Det här är mitt hem. Inbjudande och ombonat. Tapetkollektionen Apelviken är din guide till att hitta hem.

Växter och färger - två av huvudingredienserna. Färgskalan har hämtat sin inspiration från folkkonst och dräkter från Dalarna och Skåne. Det är mustiga rika färger som bäddar in ditt hem i varma kulörer och sprider värme omkring sig. "Motiven är hämtade från växtvärlden och gömmer både anemoner, tulpaner, liljekonvaljer, tusensköna och en samling äpple- och päronträd" berättar Hanna Wendelbo.

Hanna Wendelbos tredje kollektion för Midbec. Med tapetkollektionen Apelviken lanseras nu Hanna Wendelbos tredje kreation för det svenska tapetföretaget Midbec Wallpapers. Tapetkollektionen innehåller 31 tapeter fördelat på 6 olika mönster.

Interiörbilderna är stylade av Catarina Skoglund och fotograferade av Tove Mattsson.

Apelviken finns nu i butik och på midbec.se.

Tapetpassion sedan 1974

Vi älskar känslan som tapet ger! Rum blir till hem, vardag blir till lyx och hela skillnaden ligger i detaljerna. På Midbec förstår vi värdet av att tidigt uppsöka nya trender och att våga satsa på nya mönster och färger. Vår grundtanke är kvalitet, oavsett om vi designar själva eller importerar från världsledande varumärken. För vi vet att när trender skiftar så består alltid skickligt hantverk och passion.

Det är så vi ger dig tapeten din vägg vill ha!