Hur mycket bränslespar får det lov att vara?

Ecoblend 5W-30 - ny motorolja för japsen och jänkarna

Ny motorolja för japsen och jänkarna
Ecoblend 5W-30 har en unik kombination för bland andra Hondas högsta bränslesparkrav bensinmotorer (API SN+) och dielselmotorer (ACEA C2). Se bifogat produktblad (PDF). Econova 5W-30 (ACEA A5/ C2) rekommenderas fortsättningsvis som ett alternativ till Ecoblend 5W-30.

Smalt eller brett oljesortiment
Ny motorkonstruktion skapar tillsammans med bränslesparkrav behov av nya motoroljor. Det skapar i sin tur nya utmaningar för hur verkstaden bygger ett smart sortiment som i många fall ska klara både Hondas krav samt andra bilmärken för de som är multi-brand. I många fall är det en avvägning mellan hantering och logistik samt maximering av oljemarginal.

Krav på viskositeten 0W-20
Exempelvis en Hondaverkstad som arbetar med Midland kan fortfarande rationalisera oljesortimentet genom att använda Econova eller Ecoblend 5W-30 som klarar av att kombinera kraven för både bensin- och dieselmotorer. Undantag finns för de motorer (exempelvis Type R och CRV-V hybrid LFB1 2.0 RT5/ RT6) där Honda inte accepterar 5W-30 parallellt med 0W-20. För dessa motorer är det endast viskositeten 0W-20 som rekommenderas.

Ring Midland på 031-725 34 00 så visar vi hur du kan minska antalet oljor i verkstaden och trimma din marginal!

Ecoblend 5W-30 finns för leverans i bulk, IBC och fat.