Hur återhämtar man sig snabbast från ett sprucket förhållande?

Hur återhämtar man sig snabbast från ett sprucket förhållande?

Hur återhämtar man sig snabbast från ett sprucket förhållande? Jo, genom att hals över huvud dyka rakt in i ett nytt förhållande såklart!

Tomheten efter att vi lämnat ifrån oss Ducatin fylldes snabbt genom att rulla in en ny motorcykel i garaget. Och nu går vi tillbaka till något mer välbekant: en Japansk radfyra.

Under säsongen 2015 så kommer jag återigen gränsla en Honda CBR1000R Fireblade. Och även om den är ganska lik den äldre Hondan som jag åkte på mellan 2009 och 2013, så är det mycket som skiljer motorcyklarna åt. Denna hoj är byggd av Ten Kate i Holland, som bl.a driver Hondas team i Superbike VM och Supersport 600 VM, och som är kända som en av dom bästa Honda byggarna som finns där ute. Och på hojen sitter endast dom finaste komponenterna.

Det kanske kan kännas lite tråkigt att byta tillbaka till en likadan hoj som vi en gång bytte bort för att jag ville prova något nytt, och kanske hade det varit lite roligare att testa ytterligare något nytt märke. På pappret så finns det många hojar som kanske är bättre än Hondan på vissa områden. Kawasaki och BMW har mera effekt t.ex, och där upplevde jag på förra Hondan att man kanske har ett litet handikapp på långa rakor. Men på våra svenska banor, som inga egentligen är några "effektbanor" några av dom (förutom Anderstorp då kanske), så står sig Hondan väldigt bra. Det är en jättefin hoj, och en hoj som vi känner igen oss på sedan tidigare. Så det känns faktiskt väldigt bra inför säsongen....

Fram tills alla kåpor blir lackade så får ni hålla till godo med lite "nakenbilder" henne.... För bilder med lite högre upplösning så kan ni gå till hemsidan och kolla lite.

Nu återstår det en hel del jobb för att få hojen klar till premiären. Fördelen är att den egentligen är helt färdigbyggd, så det är bara lite småsaker som ska bytas och anpassas till mig, samt att alla kåpor ska lackas upp. Så det ser ut som att vi borde hinna i god till premiären. Men troligtvis så blir det som alltid, att man sätter ihop det sista med hjärtat i halsgropen precis när det är dags att lasta in i bussen för avfärd till premiären.

M.v.h

Magnus ”Macke” Granstedt
Granstedt Honda Racing
#74 PRO Superbike
www.mackegranstedt.com
macke@mackegranstedt.com
magnus.granstedt@advania.se

Vännerna på Midland önskar lycka till!