Servicepåminnelsen stöter på de servicekunder som missat boka service i rätt tid.

Midman Update: Facelift för Servicepåminnelse

Facelift för Servicepåminnelse
Midman ökar precisionen i servicepåminnelen som skickas till de servicekunder som inte agerat på kallelsen och bokat service.

Digitalt blir postalt
Servicepåminnelserna skickas nu postalt. - På det sättet når vi 100% av de som missat service och matchar upp de som händelsevis inte agerar på de digitala eller postala servicekallelserna, säger Cecilia Flatt på Midman.

Ökad precision med fler utskick
- Antalet utskick ökar från en gång till två gånger per månad. - För en bil som kallats till service i slutet av november så genererar vi servicepåminnelsen i andra hälften av december så att verkstadskunden inte påminns för tidigt eller för sent, säger hon. Antalet servicepåminnelser blir med den ökade precisionen färre än tidigare.

Ambitionsnivå för ny debitering
Midman och verkstadskunderna önskar naturligtvis att huvuddelen av servicekunderna bokar och utför service enligt serviceintervallet. Servicekallelseflödet levererar detta resultat för huvuddelen av kunderna. En låg andel slirar trots servicekallelserna. Midman debiterar servicepåminnelsen med samma kostnad som för servicekallelse och tar samtidigt bort debiteringen för de tidigare sms-påminnelserna.

Ring Midman på 031-725 34 00 om du har frågor kring servicepåminnelser.