Veganskt och ekologiskt julgodis

Baka veganskt och ekologiskt julgodis med Kung Markatta!

Vi på Kung Markatta vill att du ska njuta av riktigt gott, ekologiskt och vegansk julgodis till årets julfika eller glöggmingel. Bjud på en godare jul – inte bara för dig själv, din familj och dina vänner – utan också för miljön och människorna som odlar våra råvaror. Med våra ekologiska, KRAV- och Fairtrade-märkta ingredienser kan du baka inför julen med extra gott samvete.

Vi har samlat alla våra bästa recept på veganskt och roligt julgodis på vår hemsida. Du hittar exempelvis härliga chokladtryfflar, knäck, fudge och fina praliner.

Julgodiset passar också fint att ge bort som present. Laga exempelvis veganska chokladtryfflar, vegansk lakritsknäck eller raw pepparkaksbollar och lägg i en glasburk - en hemgjord julklapp många kan uppskatta.

Baka glutenfritt och sockerfritt julgodis

Hos oss hittar du enkla och smarriga recept på julgodis som både är veganskt, glutenfritt, mjölkfritt och utan nötter. Du hittar också "sockerfritt" julgodis med naturlig sötma, utan raffinerat socker. Pröva exempelvis vår veganska, glutenfria Mjuka pepparkaka med apelsinfrosting, som passar fint även på självaste julafton.

Enkelt lättlagat julgodis

Dags att duka upp för julfika eller glöggmingel. Du, dina vänner och din familj kommer garanterat att hitta nya favoriter bland våra julrecept - här finns något för varje tycke och smak. Många av julrecepten är också lätta att baka och passar perfekt som julgodis till barnen.

På vår hemsida hittar du alla våra recept på julgodis.

Vi på Kung Markatta önskar dig God Jul & Gott Nytt År!