Jordens godaste picknick gör du tillsammans med Kung Markatta! Foto: Lina Abrahamsson

Jordens godaste picknick gör du tillsammans med Kung Markatta!

Vi har tagit fram våra bästa recept och tips för en lyckad picknickmatsäck och samlat dem på en temasida. Allt från nyttiga lunchrecept, uppfriskande mellanmål och sötsaker till kaffet till grillade läckerheter. Oavsett vad för utflykt du planerar att göra kommer du kunna hitta inspiration här.

När gräset och träden är gröna, himlen är blå och solen värmer gott är det dags att fylla picknickkorgen med pajer, sallader och smoothies och bege sig till stranden eller ut i naturen. Och det får gärna gå snabbt att packa ihop picknickmaten. Med lite förberedelser kan du enkelt skapa en god, hälsosam och ekologisk picknickkorg som passar alla.

Vad sägs om en Sommarsallad med jordgubbar och halloumiost? Eller Picknickpajer i miniformat med medelhavssmaker? Eller chokladdoppade Havrefrökakor med sultanrussin till kaffet?

Det här är bara några exempel på hur du kan göra picknicken ännu godare med Kung Markatta. Låt dig inspireras på vår temasida. Där vi samlat allt för en garanterat smaskig sommarpicknick!