Friggs Riskakor med chiafrö och havssalt utsedd till Årets Bästa Hälsomat 2014

Friggs Riskakor med chiafrö och havssalt utsedd till Årets Bästa Hälsomat 2014

Tidningen MåBra delar varje år ut utmärkelsen MåBra-val till nya matprodukter som är ett särskilt bra val ur hälsosynpunkt; sund och god mat som är bra för både hälsa och miljö. Vinnarna, som utses av en jury, presenteras i MåBra nr 1, 2015.

För 2014 går utmärkelsen i kategorin ”Bröd, pasta, spannmål” till Friggs Riskakor med chiafrö och havssalt. Juryns omdöme lyder: ”Ett naturligt glutenfritt och fiberrikt ”bröd” som är så gott att det fungerar lika bra som snacks. God kryddning med lagom sälta och en perfekt mix av segt och krispigt. Bra att de är så tunna och kalorisnåla (19 kalorier/kaka).”

Friggs Riskakor med chiafrö och havssalt ingår i en serie tunna riskakor med superfrön som även innehåller smakerna Linfrö & Rosmarin och Hampafrö & Svartpeppar.

Det är andra året i rad som en produkt från Friggs utsetts till årets MåBra-val. Förra året var det Friggs Te+ SOCKERBALANS som fann juryns gillande.