Friggs Te+ SOCKERBALANS utsedd till årets bästa hälsomat

Friggs Te+ SOCKERBALANS utsedd till årets bästa hälsomat

Friggs Te+ SOCKERBALANS har tilldelats utmärkelsen MåBra-val 2013 med motiveringen:
”Smakrikt te med krom, som sägs lindra sötsug. Smakar kryddig choklad och kan faktiskt vara ett alternativ vid akut godisbegär. Smart idé!”

Utmärkelsen Årets MåBra val delas ut varje år av hälsotidningen MåBra. Tidningens läsare och livsmedelsproducenter ombeds nominera sina favoriter i sex olika kategorier utifrån kriteriet bra val ur hälsosynpunkt. Vinnarna, som utses av en jury, presenteras i MåBra nr 1, 2014.

Friggs TE+ SOCKERBALANS ingår i vår nya Te+ serie, teer som berikats med ämnen positiva för kroppen, hälsan och välbefinnandet. Friggs TE+ SOCKERBALANS är ett rooiboste, fritt från koffein, med kryddig smak av chai och choklad. Teet har berikats med mineralen krom, som bidrar till att upprätthålla kroppens normala blodsockernivåer samt gynnar en normal omsättning av proteiner, fett och kolhydrater.