Ekologiska nyheter i godishyllan

Sommarens söta från Kung Markatta

Kung Markatta lanserar sommaren 2017 åtta varianter av ekologiska sötsaker. Tre sorter lite lyxigare naturgodis, tre sorter smågodis till lördagsmyset samt två varianter av chokladdoppad majskrisp. Så mycket gott att välja på när sötsuget slår till!

Ekologiskt och Fairtrade-märkt naturgodis

Först ut är Kung Markattas ekologiska och Fairtrade-märkta naturgodis, doppat i fin belgisk choklad. Serien består av kanderad ingefära i mörk choklad, frystorkade hallon i mörk choklad samt en blandning med frystorkade hallon, jordgubbar och blåbär i tre sorters choklad. Lätta att ta till när du vill unna dig något riktigt gott eller bara önskar ett alternativ till vanligt godis på helgen. Ca-pris 28,90 för 50g.

Ekologiskt smågodis

Nu breddas utbudet av Kung Markattas ekologiska smågodis, från sju till tio sorter. I sommar kommer tre nya, spännande smaker: heta ingefärspinnar, sötsalt lakrits och fruktiga fruktisar! Kung Markattas ekologiska smågodis är lätt att njuta av. Det är ett brett och varierat sortiment med naturliga smaker och färger från ekologiska frukter och bär. Ca-pris mellan 24,90-33,90 för 100g.

Ekologisk chokladdoppad majskrisp

Kung Markattas luftiga, lätta, krispiga kulor av ekologisk majs och hirs, täckta i ett läckert hölje av fin belgisk choklad är oemotståndligt goda. Du kommer märka att påsen strax är tom! Försvinnande gott helt enkelt! Lanseras doppade i mjölkchoklad eller mörk choklad – vilken blir din favorit? Ca-pris 11,90 för 25g.

Nyheterna beräknas finnas i välsorterade livsmedelsbutiker inom dagligvaruhandeln från juni 2017.

För mer information, kontakta:

Maria Andersson, Brand Manager Kung Markatta,

070-5987771, maria.andersson@midsona.se