Tidningen ”Allt om Mat” ger högsta betyg till Baobab från Supernature by Friggs

Tidningen ”Allt om Mat” ger högsta betyg till Baobab från Supernature by Friggs

Fem gafflar av fem möjliga blir betyget för ”fruktpulvret från savannen” i senaste numret av tidningen ”Allt om Mat ”, nr 2 2016. Vårt ekologiska Baobabpulvret ingår i supermatsserien Supernature by Friggs.

Baobabträdet som även kallas apbrödsträd växer i Afrika, Indien och Australien. Pulvret görs av den stora frukten som är rik på fibrer och har en syrlig smak. Pulvret kan användas t ex i smoothies, juicer och kalla maträtter samt i bakning.

I serien Supernature by Friggs, som säljs i dagligvaruhandeln, finns även hampafrön, pulver av algerna Spirulina och Chlorella samt pulver av vetegräs.

Läs mer och få inspirerande recept på www.supernaturebyfriggs.se