Årets mjölkfria chokladkalendrar från Plamil är här!

Årets mjölkfria chokladkalendrar från Plamil är här!

Plamil producerar ett brett sortiment av mjölkfri choklad, där miljö, hälsa och hållbart producerade ingredienser står i centrum. Alla produkter är fria från mjölk, gluten, nötter och helt veganska.

För många mjölkallergiska barn är en mjölkfri chokladkalender fylld av ljus, härlig choklad efterlängtad. Nu kan även de räkna ner dagarna till julafton med god, ekologisk, mjölkfri choklad. Plamil erbjuder både en mjölkfri kalender som innehåller ljusa bitar av ekologisk och Fairtrade-märkt choklad, samt en mjölkfri chokladkalender helt utan tillsatt socker, sötad med xylitol.

Båda kalendrarna har säsongsbetonade, festliga bilder och är producerade i Plamils fabrik där man aldrig använder mejeriprodukter, gluten eller nötter.

Adventskalender mjölkfri, ekologisk och Faritrade-märkt choklad

Adventskalender mjölkfri och sockerfri, sötad med xylitol

Pris för kalendrarna är ca 90 kr för 110 g. Finns i välsorterade ICA, COOP, eko- och hälsokostbutiker.

För mer information, bilder och smakprover, kontakta:

Sofia Malmèn, Brand Manager, sofia.malmen@midsona.se

Om Plamil

Plamil producerar ett brett sortiment av mjölkfri choklad, där miljö, hälsa och hållbart producerade ingredienser står i centrum. Alla produkter är fria från mjölk och helt veganska. Sortimentet består av både ljusa och mörka chokladkakor.

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel, egenvård och hygien för dagligvaruhandeln, för apotek och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.