Ekologiska miniriskakor; hälsosamt och enkelt mellanmål

Ekologiska miniriskakor; hälsosamt och enkelt mellanmål

Friggs lanserar nu naturliga ekologiska miniriskakor. De små riskakorna är förpackade i påse, vilket gör det smidigt och smulfritt att stoppa ned i träningsväskan eller i barnens matsäck till skolutflykten.

Friggs ekologiska miniriskakor kommer i två varianter: lättsaltade och med överdrag av ekologisk mörk choklad.

Efterfrågan på hälsosamma mellanmål ökar stadigt och även alternativ som är lätta att ta med önskas. Med anledning av detta lanserar nu Friggs en ny serie ekologiska, glutenfria miniriskakor gjorda på endast naturliga ingredienser.

Vi ville hitta ett gott och samtidigt hälsosamt snacksalternativ som tilltalar både vuxna och barn. Det var samtidigt viktigt att de nya riskakorna skulle vara ekologiska då detta efterfrågas av många konsumenter, säger varumärkeschefen Petra Månsson.

Miniriskakorna är gjorda på råris och majs och är därmed naturligt glutenfria samt har en hög halt av fullkorn. Den lättsaltade varianten innehåller inget tillsatt socker. Den mörka chokladen som används har en hög kakaohalt (61%).

Många barn och ungdomar har en mycket aktiv fritid och behov av att fylla på med energi flera gånger under dagen. Även vuxna har ofta fulla dagar med både jobb, fritidsaktiviteter och träning. Tiden finns inte alltid till att sätta sig ned och då passar det bra att kunna fylla på depåerna snabbt med något som är både nyttigt, gott och enkelt att ha med sig. Mörk choklad har på senaste tiden blivit alltmer populärt bland hälsomedvetna vilket ligger till grund för framtagningen av den nya miniriskakan med chokladöverdrag.

Miniriskakorna presenteras i praktiska mellanmålspåsar. I lagom stora munsbitar och med goda smaker blir de utmärkta att ta med sig för ett snabbt och gott mellanmål när man är på språng, fortsätter Petra Månsson.

Friggs ekologiska miniriskakor släpps i butiker i hela landet från och med vecka 4.
Rekommenderat konsumentpris är 13,50 kr för lättsaltade och 19,50 kr för miniriskakor med mörk choklad.

Samma vecka i januari lanseras även två av de mest populära smakerna för riskakor, ost och pizza, i små snackpackformat. Dessa är även glutenfria. Cirkapris 9,90 kr.

Hälsoföretaget introducerar även två helt nya smaker på traditionella riskakor, Cheddar och Taco.

För pressbilder och produktprover:
Liza Skoglund, ByströmBalodis, liza@bystrombalodis.se, 072 350 92 22