Membrasin Vaginal Vitality Cream är en medicinteknisk produkt som vårdar och lindrar symtom av vaginal torrhet.

Membrasins intimkräm kan lindra torra slemhinnor vid klimakteriet

Visste du att torra slemhinnor i underlivet drabbar upp till hälften av alla kvinnor i samband med klimakteriet? Det påverkar både livskvalitet och välbefinnande, men det finns hjälp att få. Den hormonfria krämen Membrasin Vaginal Vitality Cream kan med sina vårdande och återfuktande ingredienser ge snabb lindring av symtomen i intimområdet.

Vaginal atrofi är den medicinska benämningen på torra slemhinnor i underlivet och innebär att de vaginala vävnaderna är torra och sköra. Upp till hälften av alla kvinnor drabbas och orsaken är låga nivåer av hormonet östrogen. När östrogenet sjunker påverkas även bakteriefloran i underlivet, pH-värdet stiger och vävnaderna blir mer känsliga.

De flesta drabbas av torra slemhinnor i samband med klimakteriet och problemet går inte över av sig självt utan kvarstår, om det är obehandlat, livet ut. Det kan till exempel klia och svida i området och även göra ont vid samlag.

- Torra slemhinnor är vanligt och det är synd att många kvinnor lider av detta i det tysta, säger Maria Andersson, Nordic Brand Manager för Membrasin.

Unikt extrakt av havtornsolja

Det finns flera sätt att påverka situationen, både med och utan hormoner. När man behöver snabb lindring av symtom som torrhetskänsla och sveda i underlivet finns produkten Membrasin Vaginal Vitality Cream. Det är en hormonfri intimkräm som är återfuktande för slemhinnor i slidan och intimområdet. Krämen har tre aktiva ingredienser:

• Havtornsolja – det unika extraktet, SBA24®. Havtornsolja innehåller många viktiga omega-fettsyror (3, 6, 7, och 9) och vitamin E samt vitamin A i form av karotenoider. Dessa ingredienser bidrar till att vårda slemhinnorna.
  • Mjölksyra – upprätthåller normal pH-balans i underlivet.
  • Natriumhyaluronat – återfuktar torra slemhinnor.

Inte skämmas över problemet

Och ingen ska behöva skämmas över problem med sköra och torra slemhinnor.

- Vi hoppas att fler kvinnor hittar en behandling som fungerar för dem och ökar deras välbefinnande, säger Maria Andersson.

Under varumärket Membrasin säljs utöver intimkrämen även ett kosttillskott i form av kapslar som innehåller det unika havtornsextraktet och är hormonfritt.

Membrasin Vaginal Vitality Cream säljs på apotek, nätapotek och i hälsokostbutiker.

Källa: https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/gynekologi-obstetrik/urogenitala-besvar-efter-menopaus-ostrogenbrist/