Naturdiets nya sockersnåla måltidsbars finns i de goda smakerna Toffee coconut och Chocolate raspberry.

Naturdiet lanserar unika måltidsbars med mycket näring och lite socker

Nu kommer Naturdiet med en unik nyhet: Goda måltidsbars fyllda med vitaminer och mineraler, men nästan helt utan socker.

Våra Low sugar meal bars är något helt nytt bland den här typen av produkter. Många är rädda för socker och en bar innehåller bara en halv sockerbit! Samtidigt har den ett väldigt fint näringsinnehåll, säger Björn Jälén på Naturdiet.

Naturdiet Shakes är redan Sveriges mest sålda måltidsersättning och i sortimentet finns även populära bars, smoothies och drinkmixer. Nu välkomnas nya familjemedlemmar i form av sockersnåla måltidsbars med fantastiskt goda smaker. Vad sägs om chokladöverdrag med mumsig topping och ljuvlig sås i mitten? En måltidsbar innehåller 200 kalorier och sockerhalten ligger på en halvsockerbit per bar. Många liknande produkter innehåller fem till tio gånger mer socker.

- Vi tycker att det ska vara gott att kunna gå ner i vikt, det ska inte bara kännas som en uppoffring. Det här blir något helt nytt i butikshyllan, säger Björn Jälén, brand manager för Naturdiet på företaget Midsona.

Innehåller viktiga näringsämnen

Det finns en viktig skillnad mellan Naturdiets måltidsersättningar och många vanliga energibars på marknaden. Produkter som marknadsförs som måltidsersättning innehåller alla viktiga näringsämnen kroppen behöver dagligen och lever upp till särskilda krav fastställda av EU.

- Kunderna kan känna sig trygga med att de får i sig vitaminer och mineraler när de äter vår måltidsersättning. Samtidigt smakar det bra och de kan gå ner i vikt.

Mer information om Naturdiets Low sugar meal bars och övrigt produktsortiment finns på webbplatsen www.naturdiet.se

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel, egenvård och hygien för dagligvaruhandeln, för apotek och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.