I en enda smoothie finns alla vitaminer och mineraler kroppen behöver.

​Naturdiets populära smoothies kommer nu med nytt förbättrat recept!

Nu kan du njuta med gott samvete av goda smoothies i smakerna Pomegranate Raspberry, Peach Mango och Banana Strawberry med mycket lågt sockerinnehåll. Smakerna har funnits tidigare men är nu äntligen Low Sugar precis som resten av Naturdiets goda shakes- och drinkmixsortiment. De innehåller fruktjuicer och ett perfekt näringsinnehåll med endast 150 kalorier. I en enda smoothie finns alla vitaminer och mineraler kroppen behöver.

– Många tänker på vikten och vi vill erbjuda produkter som är både kalorismarta och vansinnigt goda, säger Sara Poulenc, brand manager för Naturdiet.

Tre av fyra svenskar vill gå ner i vikt*, samtidigt vill många kunna njuta av ett härligt mellanmål eller få i sig något näringsrikt i farten. Med Naturdiets drycker får du allt i ett.

Naturdiet Low Sugar Smoothie kommer i tre goda smaker med ett naturligt innehåll av banan, jordgubbe, persika, mango, hallon och granatäpple.

– Det är riktigt fina kvalitetsprodukter med riktiga fruktjuicer, mineraler och protein. Samtidigt är sockerhalten låg och en smoothie innehåller bara 150 kalorier, säger Sara Poulenc, brand manager för Naturdiet.

Kan ersätta måltid

Vad skiljer då Naturdiets shakes från många andra drycker, juicer och smoothies i butikshyllorna? Framför allt är det näringsinnehållet. Naturdiets produkter är fyllda med vitaminer och mineraler och lever upp till Livsmedelsverket strikta regler om näringsinnehåll för måltidsersättningar. Det kan låta byråkratiskt, men betyder att du får i dig alla ämnen din kropp behöver, och i rätt balans.

– Du får exempelvis i dig rätt mängd protein från en måltid. Den som vill kan äta Naturdiet till frukost, lunch och middag i upp till tre veckor för att hålla kaloriintaget nere och samtidigt få i sig allt nödvändigt. Och det är ju tryggt att veta, säger Sara Poulenc, brand manager för Naturdiet.

Naturdiets nya smoothies finns i smakerna Pomegranate Raspberry, Peach Mango och Banana Strawberry. Du hittar dem hos ICA från vecka 38.

*Enligt en SIFO-undersökning i januari 2018.

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel, egenvård och hygien för dagligvaruhandeln, för apotek och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.