​Naturdiets sortiment av drinkmixer utökas med ytterligare en god smaknyhet!

​Naturdiets sortiment av drinkmixer utökas med ytterligare en god smaknyhet!

Naturdiets storsäljande sortiment av drinkmixer utökas nu med ytterligare en god smaknyhet – Pear & Vanilla. Smaken är en utveckling av populära drickfärdiga shaken Pear & Vanilla, fast i pulverform. Ungefär samtidigt som nyheten når hyllorna uppdateras befintliga drinkmixer med ny modern design och lägre sockerinnehåll. Drinkmix är ett populärt och prisvärt alternativ för den som tänker på vikten och vi vill kunna erbjuda en efterfrågad och fruktig smak som alternativ till de chokladbaserade i hyllan, säger Björn Jälén, business team manager på Naturdiet.

Varumärket Naturdiet är välkänt för sina shakes, bars och drinkmixer som hjälper människor att hålla vikten eller att effektivt gå ned i vikt. Under 2018 lanserades det nya konceptet med Low Sugar Shakes och Mealbars som innehåller betydligt mindre socker än motsvarande produkter på marknaden*. I början av 2019 blev det dags för drinkmixer att ingå i samma koncept.

Ny smak och uppdaterade recept

Nu lanseras Pear & Vanilla drinkmix som en tredje smak i serien av drinkmixer, denna gång med gräddig smak av vanilj och päron och med lågt sockerinnehåll. Förutom nyheten Pear & Vanilla drinkmix uppdateras även recepten på befintliga drinkmixer i smakerna Chocolate och Chocobanana till Low Sugar.

-Vi vill hjälpa folk att gå ner i vikt med goda och kalorisnåla produkter. Vi tycker att majoriteten av viktkontrollprodukter på marknaden innehåller alldeles för mycket socker, därför har vi utvecklat vårt Low Sugar koncept och nu är det äntligen dags för drinkmixerna att ingå i detta, säger Björn Jälén.

Naturdiets Low Sugar drinkmixer säljs i dagligvaruhandeln från vecka 4.

*Motsvarande produkter på marknaden innehåller 15-30% socker jämfört med mindre än 5% socker för Naturdiets Low Sugar produkter.

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel, egenvård och hygien för dagligvaruhandeln, för apotek och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.