Kaffemaskiner med unika funktioner

För 15 år sedan skapade Miele världens första integrerade kaffemaskin och därmed en helt ny produktkategori. Den nya maskinen ingår i serien Generation 6000 och är den fjärde versionen av integrerade kaffemaskiner från Miele.

Utmärkande funktioner på maskinerna är ”One Touch for Two” som gör det möjligt att samtidigt bereda två kaffespecialiteter. ”CupSensor” säkerställer automatiskt ett optimalt avstånd mellan kaffetapp och kopp och gör att det inte blir några fula stänk från kaffe och mjölk. Tappen anpassar sig exakt till olika kaffeval med mjölk genom att den höjs en centimeter efter det att mjölken är skummad. Det gör att det finns rätt utrymme för det rinnande kaffet. Mjölkskum met pressas då inte mot tappen som tack vare detta hålls ren och snygg. Mjölken blir dessutom perfekt skummad.

Det nya mjölksystemet ”EasyClick” gör det ännu enklare att bereda kaffe med mjölk. Glasbehållaren som rymmer 0,7 liter är utrustad med ett separat lock för förvaring av mjölken i kylskåp. Behållaren sätts fast i kaffemaskinen med ett enkelt handgrepp och plockas lika lätt av.

Fördelarna med ett material i glas är dels att användaren ser den aktuella mjölkmängden, dels att behållaren är enkel att diska, också i maskin.

En helt unik nyhet är att efter användningen spolas alla mjölkledningar och mjölkslangar automatiskt med vatten från vattentanken. De nya kaffemaskinerna har även rengöringsprogram med automatisk spolning av alla kaffeledande delar, avkalkning av vattenledande delar och avfettning av bryggenheten. Lika smart som hygieniskt.

De nya integrerade kaffemaskinerna med Nespressosystemet är också anpassade till designen och användarvänligheten i Generation 6000. En nyhet är exempelvis möjligheten att på manöverpanelen välja mellan hela tre olika koppstorlekar.

För ytterligare information vänligen kontakta
Henrik Fernsund, 08-562 29 541, henrik.fernsund@miele.se.
Olivia Kukacka, 08-400 255 17, olivia@perpr.se

Högupplösta bilder
Se nedan
Fler högupplösta bilder finns att ladda ner i bildbanken, www.perpr.se

.

• nesspresso-systemet
  • cupsensor
  • one touch for two
  • miele kaffemaskiner
  • kaffemaskiner

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 16 700 anställda med produktion i Tyskland. 2011/2012 omsatte Miele koncernen 3,04 miljarder euro.