Miele Triflex HX1

Miele lanserar Triflex HX1 - sladdlös handdammsugare med 3i1-design

Miele lanserar Triflex HX1 i Sverige. Tre dammsugare i en som utmärker sig genom mycket god sugförmåga och en unik flexibilitet som återspeglas i produktnamnet. Den sladdlösa handdammsugaren finns i tre modeller. Triflex har upp till 120 minuters drifttid och tillverkas i Tyskland.

Det patentanmälda 3-i-1-konceptet gör Triflex till en riktig multitalang. "Hjärtat" är en PowerUnit-enhet bestående av motor, batteri och dammbehållare som kan byggas om på några sekunder. När PowerUnit-enheten sätts fast direkt på handtaget kan man bekvämt nå under möbler eller om man tar av elektroborsten kan man också dammsuga taket. Om PowerUnit-enheten befinner sig på den nedre delen av dammsugaren förskjuts tyngdpunkten – den bästa positionen för att dammsuga större ytor. Med denna inställning kan Triflex också stå själv, praktiskt för pauser i dammsugningen. För att dammsuga smulor från matbordet eller för dammsugning i bilen är användning av enbart PowerUnit-enheten idealisk.

Den speciella flexibiliteten kombinerad med effektiv rengöring och upp till sammanlagt 120 minuters batteridrift gör Triflex unik på marknaden. Batteriet tillverkas av den tyska premiumtillverkaren Varta och är utrustat med sju högpresterande celler. Det gör att batteriet har en drifttid på upp till 60 minuter. Toppmodellen Triflex HX1 Pro är dessutom utrustad med ett extra batteri vilket utökar drifttiden till upp till 120 minuter. Kapaciteten hos ett batteri räcker för dammsugning av upp till 125 kvadratmeter med elektroborsten Multi Floor XXL på lägsta effektläget.

Triflex flexibilitet visar sig också när den ställs undan. Dammsugaren kan förvaras i det medföljande väggfästet med PowerUnit-enheten upptill eller nedtill. Finns det ingen lämplig upphängningsplats eller om man vill undvika borrhål kan Triflex placeras stående med laddningskabeln ansluten direkt i dammsugaren. Om det saknas ett vägguttag kan batteriet laddas separat på annan plats, dvs. oberoende av dammsugaren och utan väggfäste.

Mycket god rengöringsförmåga och exemplarisk hygien

Triflex uppfyller alla önskemål också när det gäller sugkraften och erbjuder förstklassig rengöringseffekt på mattor och golv. Sugkraften kommer från den beprövade Vortex-tekniken som Mieles kunder känner igen från den påslösa dammsugaren Blizzard CX1. Triflex 28 cm breda Multi Floor XXL-boste säkerställer grundlig rengöring med en elektriskt driven borstvals. Borsten känner av underlaget och anpassar sugeffekten automatiskt. På modellerna HX1 Runner, HX1 Cat & Dog och HX1 Pro är elektroborsten dessutom utrustad med LED-belysning (BrilliantLight) som hittar det sista dammkornet även i de mörkaste hörn.

Triflex filtersystem med tre filterlager ger hygienisk tömning och ren utblåsningsluft. Grov smuts samlas i dammbehållaren medan små partiklar fångas i findammsfiltret. Vid tömningen ser Twist2open-mekaniken till att smutsen faller nedåt. Det integrerade Hygiene Lifetime-filtret ger extra ren utblåsningsluft och behöver inte bytas någon gång under dammsugarens livstid. HEPA Lifetime-filtret i Triflex Cat & Dog och i Pro filtrerar till och med minsta allergen i rumsluften som sugs in.

Fem färger finns att välja mellan: lotusvit, grafitgrå och rubinröd för basvarianten, infinitygrå pearlfinish för toppmodellen HX1 Pro och obsidiansvart för HX1 Cat & Dog som dessutom är utrustad med en Electro Compact-handborste som enkelt och tillförlitligt avlägsnar djurhår och ludd från stoppade möbler och bilstolar. Alla modeller är utrustade med sugpensel, fogmunstycke och möbelmunstycke. Electro Compact-handborste, extra batteri och laddare kan också köpas som extra tillbehör.

Lansering i Sverige: april 2020

Pris: från ca 6 995 kr

För mer information om Miele Triflex HX1,
kontakta produktchef Niklas Ödahl, niklas.odahl (at) miele.com, 08-562 29 000
eller läs mer på miele.se

Miele är en internationell koncern med huvudkontor i Tyskland och ledande tillverkare av vitvaror och inbyggnadsprodukter för kök inom premiumsegmentet. Företaget tillverkar även produkter för professionell användning inom områdena kommersiell tvätt och disk, laboratorie-, dental- och medicinteknik (Miele Professional). Familjeföretaget Miele grundades 1899 av Carl Miele och Reinhard Zinkann och har sin huvudsakliga tillverkning i egna fabriker i Tyskland. 2018/2019 omsatte Miele-koncernen 4,16 miljarder euro. Miele finns representerat i nästan 100 länder med egna dotterbolag eller importörer. Den i fjärde generationen familjeledda koncernen har cirka 20 500 anställda runt om i världen.

Miele - vitvaror och hushållsmaskiner av högsta kvalitet

Miele är en internationell koncern med huvudkontor i Tyskland och ledande tillverkare av vitvaror och inbyggnadsprodukter för kök inom premiumsegmentet. Företaget tillverkar även produkter för professionell användning inom områdena kommersiell tvätt och disk, laboratorie-, dental- och medicinteknik (Miele Professional). Familjeföretaget Miele grundades 1899 av Carl Miele och Reinhard Zinkann och har sin huvudsakliga tillverkning i egna fabriker i Tyskland. 2020 omsatte Miele-koncernen 4,5 miljarder euro. Miele finns representerat i nästan 100 länder med egna dotterbolag eller importörer. Den i fjärde generationen familjeledda koncernen har cirka 20 900 anställda runt om i världen.